zijn er mensen die nierinsufficientie hebben en waarbij de nierfunctie nog slechts 15% bedraagt? En toch geen enkele medicatie voorgeschreven krijgen?

Ik ben nierpatient sinds begin dit jaar. En heb duizenden abdomen op beide nieren met uitzaaiing naar de lever. Volgens specialisten is er niets aan te doen en ook geen medicatie met het oog op herstel. Enkel een medicijn tegen urinezuur, maar daar reageer ik allergisch op en dus neem ik eigenlijk niets van medicijnen. Mijn nierfunctie bedraagt momenteel 15% en gaat steeds achteruit. Toch plas ik nog normale hoeveelheiden en is de urine helder van kleur. Specialisten staan voor een raadsel. Volgens de boekjes kan dit niet. Een speciaal dieet volgen moet ik ook niet. Ik kom niet in aanmerking voor epo, dialyse of voor transplantatie. Zijn er mensen die ervaring hebben of dit herkennen? Wat zijn de levensverwachtingen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

In de medische wereld staat men vaak voor raadsels, omdat ieder lichaam anders is, en iedereen een uitzondering op de regel kan zijn.

Het verloop van uw ziekte is vaak wisselend en onvoorspelbaar. Overlevingspercentages voor een groep patiënten zijn niet zomaar naar uw individuele situatie te vertalen.

Wat u persoonlijk voor de toekomst mag verwachten, kunt u het beste met uw behandelend arts bespreken. Uw arts zal u de noodzakelijke medische zorg en begeleiding blijven geven om de hinderlijke gevolgen van uw ziekte zo veel mogelijk te bestrijden.