Is er medicatie wat iemand snel beter maakt in geval van keelverkoudheid?

Als ik verkouden ben, moet ik het doen met middeltjes van de drogist en duurt het nog 4 dagen. Maar als ik dan hoor van artiesten die moeten optreden met een concert ofzo, dan zijn die mensen binnen 3 uur beter. Krijgen zij andere middelen dan de huis tuin en keuken persoon? En hoe kom ik eraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zonder medicijnen 'uitzieken' is het best.

Het beste antwoord

Die artiesten moeten ook wel eens gewoon afzeggen hoor. (en kunnen altijd nog playbacken)
Verder zei mijn dokter : verkoudheid, met medicijnen een week, zonder 7 dagen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, verkoudheid is een virus. Ik denk niet dat daar medicijnen voor bestaan die het op 3 uur laten verdwijnen. Enkel de symptomen kunnen bestreden worden, en daar hebben artiesten misschien wel betere middeltjes of medicijnen voor dan wij. Omdat er bij een optreden soms veel geld gemoeid is, zal daar wel een arts aan te pas komen. Maar het is niet zo, dat artiesten altijd binnen enkele uren beter zijn, soms worden daarom ook concerten afgelast wegens ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de artiest binnen drie uur beter is, is een fabeltje. Misschien hebben ze xylometazoline gebruikt, waardoor er verlichting op korte termijn ontstaat. Maar de verkoudheid is hiermee niet weg! Er is namelijk géén middel dat het verkoudheidsvirus verjaagt uit je lijf.

Volgens een medische infosite: "Medicijnen zijn bij verkoudheid niet nodig. U kunt eventueel xylometazoline in neusdruppels of spray gebruiken. Dit vermindert de zwelling van het slijmvlies, waardoor u wat gemakkelijker door uw neus kunt ademen. Xylometazoline kunt u zo nodig drie maal per dag en maximaal een week gebruiken. Als u dit middel te lang gebruikt, kan het de slijmvliezen beschadigen. Xylometazoline kunt u zonder recept bij de apotheek of drogist kopen. Antibiotica helpen niet tegen een verkoudheid. Antibiotica werken alleen tegen bacteriën en niet tegen virussen.

Voor een gewone verkoudheid hoeft u niet naar de praktijk te komen. Een gewone verkoudheid gaat vanzelf over, ook al kan het hoesten, niezen of snotteren soms eens een paar weken duren. Ook als een verkoudheid langer duurt of als het snot van kleur verandert, heeft het geen zin om antibiotica te gebruiken. "

Een verkoudheid duurt nu eenmaal een tijdje. Een weekje doorbijten dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik net 3 uur geleden al uitgebreid antwoord over gegeven!!!

Even zoeken:

http://www.goeievraag.nl/vraag/doe-verkoudheid-snel-mogelijk-genezen.249513#1055852

Ik herhaal:

Je doet er niets aan:

Verkoudheid is met medicijnen niet sneller te genezen.
Er moet gewoon uitgeziekt worden. De symptomen van verkoudheid kunnen met medicijnen wel worden verlicht.

Dat is heel persoonlijk dat verlichten: stomen met gewoon water. Zuigen op een zuurtje.
Een paracetamol. Drupje zout snuiven. Gorgelen met lauw zout water.
Afhankelijk van het soort hoest: middelen met een verzachtende, slijmoplossende of hoestprikkeldempende werking gebruiken. Vraag voor advies of meer informatie over hoest bij uw Kring-apotheek naar de folder ‘Hoest’.

Al die dure middeltjes van de drogist helpen niet beter!!
En vooral: je wordt er niet beter van.

Er bestaan veel soorten verkoudheidsvirussen.
Het is niet bekend welke jij hebt.

Het is onmogelijk om verkoudheid te voorkomen.
Je kunt het risico beperken door een goede hygiene
en een goede weerstand. Maar dan nog: die virussen zijn overal en dus in veel soorten.

Je moet er even doorheen: beterschap!

Lees verder in de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is toch nét ietsje anders Momo. Er wordt ook gevraagd waarom artiesten sneller genezen lijken te zijn, en waardoor.