Pijn aan het oor bij slikken. Weet iemand wat dit is?

Als ik slik dan ontstaat er een soort van druk op mijn oor, dit is geen prettig gevoel. Sowieso voelt mijn oor best wel gevoelig aan heb de hele tijd een een kleine steek in beide oren. Heb ook een hele kleine verkoudheid met hoesten en pijn aan de keel maar heb vooral last van mijn oren. Weet iemand wat dit is en vooral een oplossing. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
57.8K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je een middenoorontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is tenminste al een diagnose, zit morgen de hele dag op school en eigenlijk geen tijd om naar de dokter te gaan. Is er niet iets wat ik bij de apotheek op kan halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je een peniciline kuurtje hebben dus toch ff naar de huisarts morgen.
Het middenoor is de ruimte direct achter het trommelvlies. Tussen het middenoor en de neus-keelholte loopt een gangetje, de buis van Eustachius. Vocht uit het middenoor kan via de buis van Eustachius naar de neus-keelholte worden afgevoerd.

Meestal begint een middenoorontsteking met een gewone verkoudheid. De buis van Eustachius kan daardoor dicht gaan zitten. Virussen (soms ook bacteriën) en ontstekingsvocht zitten dan ‘gevangen’ in het middenoor. De druk in het middenoor stijgt. Het trommelvlies gaat bol staan en dat doet pijn. Meestal zijn de ergste klachten binnen 2 tot 3 dagen over en geneest alles vanzelf. Bij kinderen jonger dan 2 jaar kunnen de klachten wel een week aanhouden.

Middenoorontsteking komt vooral voor bij kinderen onder de vijf jaar. Na de pubertijd komt middenoorontsteking bijna niet meer voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dus ik ben een laatbloeier, naja ben tenminste wel bijzonder.
Heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord..
ik had de klachten vroeger als klein meisje zijnde.. werd echt gek van de last van de oren.
ze voelde warm aan en deden zeer ook als ik me hoofd scheef hield.. echt een aanrader hier even naar te laten kijken!
Als je ook verkouden bent kan je buis van Eustachius verstopt zitten. Deze komt uit in je neus en er wordt normaal vocht uit je oor door afgevoerd. Haal neusdruppels bij de drogist (eventueel kan het ook met zout water). Verder hebben ze ook oordruppels die eventueel verlichting kunnen bieden. Houd de pijn aan dan toch even langs de huisarts.

Even bellen met de assistente morgenvroeg kan ook geen kwaad. Zij hebben vaak goede tips voor je.