is het echt zo dat als de zenuwknoop wordt verbroken bij alvleesklierkanker je geen rugpijn en/of buikpijn meer krijgt op het einde van je leven?

De man van mijn dochter heeft alvleesklierkanker en nu hebben de doktoren een zenuwknoop doorgesneden om de pijn te verzachten of hopelijk krijgt hij geen pijn meer. heeft iemand dit meegemaakt ?graag antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Alvleesklierkanker heb ik niet meegemaakt in mijn omgeving, maar wel andere soorten kanker. Ik weet zeker dat de dokters al het mogelijke doen om de pijn van je schoonzoon te verzachten. Als ze de zenuwknoop verbroken hebben, hebben ze dat weloverwogen gedaan, en zal zijn pijn door die behandeling verzacht worden.

Moest hij toch nog pijn voelen, zal zijn behandelende arts andere mogelijkheden gebruiken. Er zijn tegenwoordig vele manieren om pijn te verlichten. Normaal gezien doet men alles om een terminale patient zo weinig mogelijk te laten lijden.

Blijf niet met je vragen zitten, vraag uitleg aan de artsen of bel met de Kanker Infolijn op het nummer:

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag en zondag zijn ze niet telefonisch bereikbaar.

http://kanker.kwfkankerbestrijding.nl/stel-uw-vraag/Pages/bel-de-kwf-kanker-infolijn.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het duidelijke antwoord.Men heeft de zenuwknoop doorgemaakt. Nu kan hij misschien nog even met ( weinig pijn en morfine ) van zijn laatste vakantie (genieten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het plusje Z11. @ arke: heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je siska, heb ik echt nodig.

Andere antwoorden (1)

google eens op pijnpoli. bijv
http://www.pijnpolikliniek.info/
Hier zitten deskundigen. Die je vast verder willen helpen. Gewoon deze vraag naar hen mailen..
Of google op palliatieve zorg bij pijnbestrijding. bijv http://www.palliatievezorg.nl/page_864.html
Dan stuit je op consultatieteams, een mooi uitgangspunt voor je vraag en misschien nog veel meer vragen die je hebt of krijgt. Ze kunnen je vast doorverwijzen. Succes en sterkte