De ziekte van lime zichtbaar in me bloed?

Ik heb laats bloed moeten priken en bleek dat ik de ziekte van lime heb ! Na 3 weken antibiotica geslikt te hebben moest ik terug naar het zieken huis ! Ik heb met de docter gesproken en vroeg aleen of alles goed ging, verder is er geen bloed geprikt om te kijken of het weg was !
De docter vertelde mij dat dat niet ging omdat het in me bloed zichtbaar blijft ! Mijn vraag is waarom is het wel weg maar zit het nogsteets in je bloed???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is eigenlijk de ziekte van lyme http://nl.wikipedia.org/wiki/Lymeziekte

Antwoorden (1)

Wat je ziet in je bloed is niet de ziekte zelf, maar de antistoffen die je lichaam aanmaakt. Deze zijn niet genoeg om de ziekte te verslaan. Maar eenmaal aangemaakt blijft je lichaam deze produceren. Oftewel, de ziekte is weg, maar de stoffen die je lichaam aanmaakt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, zolang de bacterien nog vrij baan hebben in je lichaam, worden de antilichamen gevormd, maar het duurt een hele tijd voordat die antilichamen afgebroken worden/zijn. +