Dat noemen ze ouderdomsbeven. Het is iets anders dan Parkinson. De oorzaak is niet bekend. Het kan wel erfelijk zijn. Ik werk veel met oudere mensen, en ken weinig oudere die beven.( tremoren hebben) Maar het komt inderdaad wel voor. Het is onschuldig, maar wel lastig natuurlijk.
Er zijn 2 soorten tremoren (beven)
1. ouderdom
2. Gevolgen van omstandigheden: veel koffie, roken en of alcohol.
(Beide los, van ziekte zoals parkinson.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft met hun spieren te maken en soms is er ook nog weleens de ziekte van Parkinson in het spel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parkinson, is een ziekte die veroorzaakt wordt door een tekort aan een neurotransmitter. In dit geval Dopamine.
Sommige mensen lijden aan de ziekte van Parkinson waardoor ze schudden en beven.