Ik heb van die kleine puntjes, en ze jeuken hard. Wat zouden ze kunnen zijn?

Ik denk dat het een allergie is ofzo, tijdens mijn vakantie in Turkije heb ik voor de zekerheid een zalfje ( Fenistil) gekocht... Ik maak me zorgen. Kan iemand me helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je zorgen maakt, dan ga je even langs de huisarts. Kan goed uitslag van de zon zijn, maar dat is maar een gokje, want dat kan niemand zo beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggebulten? Insectensteken? Ik zou toch maar even een bezoekje brengen aan de huisarts aangezien je niet weet wat het is.

Antwoorden (3)

Misschien zonneallergie? Hebben veel mensen last van. Waar zitten die puntjes? Op je borst, onderarmen of bovenbenen? Dan kan het goed zonneallergie zijn, dit gaat vanzelf weer over. Als je je echt ongerust maakt moet je toch even langs de huisarts, deze kan je vaak met een blik gerust stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het op je vakantie hebt opgedaan kan het, afhankelijk waar het zit, ook het gevolg van bedmijt zijn.

Bedmijt zit zoals de naam al doet vermoeden in bed (soms ten minste en meestal in de wat goedkopere hotels in zuidelijke landen)

Je wordt gebeten op de plekken waar je op ligt, heupen, rug, billen, buik enz

Geeft een serie rode bobbeltjes die vreselijk jeuken en als ik me mijn laatste ervaring hiermee probeer te herinneren duurt het ook eeuwig (echt weken geloof ik) tot het weer over is
12 jaar geleden
kijk hier voor een afbeelding :
http://www.huidinfo.nl/abcdefg.htm