Kun je jezelf "harden" w.b.t. ziekte en gewoon doorlopen?

Kun je je grenzen verleggen door bij ziekte gewoon door te gaan? Sommige mensen lijken nooit ziek te zijn en altijd maar door te gaan! Ik heb al vrij snel dat ik bij een verkoudheid stop met mijn dagelijkse bezigheden en rust neem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
niet aan te raden om door te blijven lopen als je ziek bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die mensen zijn wel ziek,maar blijven gewoon doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een verkoudheid zou ik me niet ziekmelden van mijn werk. Als ik nou elke 5 minuten naar de wc moet, wel, maar er zijn mensen die zich al ziekmelden als ze bijvoorbeeld een verstuikte enkel hebben, terwijl ze helemaal geen werk hebben waar je je enkel bij belast, ze zitten dus bijvoorbeeld de hele dag.
Kimath
12 jaar geleden
Daar heb je ook gelijk in, het ligt aan de klachten. Ik had laatst erg last van duizeligheid door ziekte, maar ben wel gegaan. Ik heb een kantoorbaan met veel zitten, ik had alleen last met lopen. Met hand aan de muur ging het wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik moet van mn moeder altijd naar school ookal zeg ik dat ik me niet goed voel, pas als ik moet kotsen mag ik echt thuisblijven. ik moet altijd even naar school om te kijken of t lukt en meestal vergeet ik door de gezelligheid van mn vrienden dat ik me niet lekker voel.
ook als ik heel erg verkouden ben ga ik niet in bed liggen. dit schooljaar (2010 -2011) ben ik maar 3 dagen thuisgebleven :) je kan je tegen de ziekte verzetten maar ik kan me voorstellen dat je echt zo ziek bent dat je echt niet mwer kan staan.

Het beste antwoord

Ja dat kan maar dat zal meer een mentale kwestie zijn. Of het verstandig is om door te gaan dat hangt er helemaal van af. Je moet wel altijd goed beseffen welke risico's je kunt lopen. Iedereen voelt zelf het beste aan of hij nog in staat is om door te gaan.

Belangrijk hierbij is dat je geen koorts hebt dan kun je rustig doorgaan bij een verkoudheid. Maar de ene verkoudheid is de andere niet en soms voel je je zo beroerd dat je toch niets liever doet dan in bed kruipen.

En als je de gelegenheid hebt om rust te nemen zoals je zelf aangeeft te doen dan lijkt me dat altijd veel verstandiger dan doorgaan. Door te gaan rusten zul je eerder weer herstellen en je dan ook normaal gesproken weer sneller beter voelen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt nu eenmaal mensen die langer blijven doorlopen ondanks pijn of ziekte. Of dat goed is valt te bezien want vaak vallen ze alsnog uit en zijn de klachten alleen maar erger geworden.

Pijn is een reactie van het lichaam dat er iets niet goed is. Als je dan pijnstillers blijft slikken dan negeer je je lichaam de vraagt om rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee harden is geen goed idee. Als je lichaam aangeeft dat het rust nodig heeft dan moet je daarnaar luisteren.
Elk lichaam is nu eenmaal anders. Er zijn mensen die helemaal niet ziek zijn van een verkoudheid en anderen zijn zo ziek dat ze denken dat ze griep hebben.
Als je het ziek zijn negeert en gewoon doorgaat, heb je kans dat je lichaam door uitgeputte energie nog zieker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een ervaart pijn en beroerd voelen anders dan een ander. Het heeft ook te maken met plichtsgetrouw. Ook daar heeft de ander net iets meer van dan een ander. Tegenwoordig is het op je werk ook not don om je ziek te melden. Je moet je 3 keer melden per dag als je ziek bent, bij je baas, Ook komt er een gesprek wanneer je in een jaar meer dan 3 keer ziek bent. Op die manier word je gedwongen harder te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens platje. Door de druk van werkgevers en controle-artsen (België) wordt het heel moeilijk voor mensen die écht heel ziek zijn van een 'simpele' verkoudheid.
+1