Wat wel en wat niet eten bij herpes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
24.6K

Antwoorden (5)

Je mag gewoon alles eten waar je zin in hebt. Herpes is een familie van virussen en heeft niks te maken met voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat ik niet zou eten is pussy.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet eens grappig bedoeld, lees de bron maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieetadvies bij Herpes – Gordelroos:
Lysine is een zeer positief aminozuur voor wat betreft de behandeling en het voorkomen van alle soorten herpesvirussen. Een lysinerijk dieet is aan te bevelen.
Arginine is een zeer negatief aminozuur voor wat betreft het ontstaan en de behandeling van herpesvirussen. Onder invloed van arginine deelt dit virus zich sneller en zal de ziekte gemakkelijk verergeren.
Een herpesdieet moet daarom rijk aan lysine en arm aan arginine zijn.
Niet gebruiken:
Lever – bieten – doperwten – komkommer – kool – radijs – selderij – spruiten – ui – linzen- noten – zaden – granen - soja – chocolade – gelatine - champignons – aardbeien – bananen – druiven – sinaasappels – bosbessen – rozijnen.
Wel gebruiken:
Zuivel – vlees – vis – alle andere groenten – witte en bruine bonen - al het andere fruit – taugé.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ amadea: als je erin gelooft kan jou voedingsadvies helpen, maar het is (nog) niet wetenschappelijk bewezen dat het echt helpt.
de volgende voedingsproducten kunnen een aanval verergeren:
chocolade, koffie, rode peper, alle groenten van de 'nachtschade' familie, zoals; tomaten en aubergine.

Toegevoegd na 1 minuut:
en blijf uit de buurt van zon en de zonnebank. dat maakt een aanval meteen wel heel erg heftig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herpesvirussen gebruiken een voedingsstof, het aminozuur arginine, om zich te vermenigvuldigen.
Als je merkt dat je waarschijnlijk weer last gaat krijgen van een koortslip, dan is het verstandig om voedsel te eten dat weinig arginine bevat.

Voeding die rijk is aan arginine kun je dus beter zoveel mogelijk vermijden in die periode: noten en zaden, pinda’s, gelatine, chocolade, carob (een cacaovervanger), uien en champignons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat antwoord is al gegeven;)