Tips tegen migraine..?

Ik heb migraine. Meestal voel ik dat aankomen met een aura, dus vlekken voor mijn ogen. Dit duurt ongeveer 15 tot 20 minuten. Daarna krijg ik enorme hoofdpijn en word ik erg misselijk. Ik vroeg me af of er mensen met dezelfde ervaring misschien tips hebben om zo'n aanval tegen te gaan, dus geen medicijnen maar gewoon dingen die je in het dagelijks leven kunt aanpassen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
12.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet hoe je je voelt, ik heb exact hetzelfde, bij mij helpt het om gelijk t gaan slapen zodra je die
Vlekken ziet

Antwoorden (10)

Tips om van Migraine af te komen

- Eet een zout dropje, niet op het moment dat je erg misselijk bent.

- Drink koffie zit caffeine in, wat je bij geen aanval beter kan vermijden.

- Ga als het mogelijk is in een donkere kamer liggen, of sluit de gordijnen van je huis, ook al is het overdag, als dat kan.

- Zet een zonnebril op, ook al schijnt de zon niet, laat je maar uitlachen door de buren of wie dan ook, jij moet van de pijn af niet hun.

- Niet roken, wat meestal toch al niet lukt bij zo'n aanval bij mij.

- Laat je weg brengen, neem nooit zelf plaats achter het stuur van je auto, je concentratie is sterk verminderd.

- een eetlepel suiker eten, is vies op dat moment maar kan helpen door suiker te kort op dat moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geregeld last van precies hetzelfde. Vaak krijg ik het na een periode van spanningen. Ik voel het ook aankomen met een aura en 'hol' dan naar het medicijnkastje om twee paracetamollen in te nemen en dat helpt als een tierelier. Ik ben daar ooit toevallig achter gekomen dat dat goed helpt. Later hoorde ik toen ik n keer in het ziekenhuis lag de verpleging hetzelfde uitleggen aan mn buurvrouw. Het is dus kennelijk een beproefde methode om migraine binnen de perken te houden. Ik zie in je vraag dat je geen medicijnen wilt, maar omdat ik paracetamol niet echt als een paardenmiddel beschouw, maar als een middel voor enigszins geregeld gebruik, laat ik je de tip toch maar weten. Het is wel heel belangrijk dat je geen seconde wacht met het innemen van de paracetamol na het beginnen van het aura, anders helpt het niet. Het lijkt me de moeite van het proberen voor je waard. Als ik het zo doe, heb ik nog maar nauwelijks last van hoofdpijn en het aura is na zo'n 20 min. inderdaad vanzelf verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, één gram paracetamol innemen VOOR de hoofdpijn start en liefst gecombineerd met een motilium. Men snapt niet goed waarom, maar motilium helpt in combinatie met een pijnstiller enorm goed bij migraine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, thanks! Weer wat geleerd...
Vermijd bij migraine licht, lawaai en opvallende geuren. Doe rustig aan en neem een pijnstiller. Ook een koude kompres kan helpen om de hoofdpijn te verdragen. Een bekend middel tegen migraine is Almotriptan of Almogran. Wie regelmatig last heeft van migraine, doet er goed aan om met regelmaat te leven, niet te veel zout te gebruiken, voldoende en regelmatig te slapen, stress te vermijden en verder gezond te leven. Een geluk is dat migraine vaak na een dag weer over is, maar zonder migraine leven is natuurlijk een stuk aangenamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
migraine heeft niets met een aura te maken zoals deze opgevat wordt door paranormale mensen.
----------------------------------------------------------------------
Iemand met migraine kan niet meer goed functioneren. In de meeste gevallen ligt iemand tijdens een aanval op bed in een zo donker mogelijke kamer, zonder geluid om zich heen. Soms gaat een migraine-aanval gepaard met een aura. Dit werd vroeger wel de 'klassieke migraine' genoemd. Het heeft dezelfde kenmerken, aangevuld met het zien van flikkeringen of gekleurde vlekken aan één kant van het gezicht. Later kan dat het hele gezichtsveld worden. Deze auraverschijnselen doen zich ongeveer een uur voor de aanval voor en duren zo'n vier minuten tot een uur.
------------------------------------------------------------------------

ik weet niet of je ooit al een keer een bezoek aan een chiropractor hebt gebracht? ik ken meer mensen die hier hele goede ervaringen mee hebben.

overigens schijnt het ook zo te zijn dat bepaalde voedingsmiddelen een aanval kunnen triggeren. koffie, drop en chocolade zijn hier voorbeelden van.
-------------------------------------------------------------------------

Migraine
Migraine is een vorm van hoofdpijn die ontstaat door een combinatie van twee factoren. Eerst vormt zich een vernauwing (constrictie) van de bloedvaten naar de hersenen. Als reactie daarop verwijden de bloedvaten zich. Deze verwijding veroorzaakt migraine. Migraine is vaak terug te voeren op stoornissen in de wervelkolom, die het zenuwstelsel negatief beïnvloeden. Het gaat vaak samen met misselijkheid, overgeven, duizeligheid en gevoeligheid voor licht. De duur van de pijn kan variëren van enkele uren tot dagen. Een migrainepatiënt wil meestal bedrust in een tegen licht en lawaai beschutte omgeving.

Chiropractie
Chiropractie is een geneeswijze die al meer dan 100 jaar bestaat. De behandeling richt zich op stoornissen in het functioneren van het bewegingsapparaat en de relatie met het zenuwstelsel. Een chiropractor controleert de wervelkolom op blokkades. Door een gedegen onderzoek en een gerichte behandeling lokaliseert en corrigeert de chiropractor deze blokkades. Hierdoor wordt de doorstroming van de zenuwen hersteld en kan het lichaam zichzelf weer genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand beweerde toch dat die aura iets met paranormaliteit te maken heeft? Of lees ik daar nu overheen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je leest nergens overheen :) er zijn mensen die het misschien zo op kunnen vatten en kunnen verwijzen naar een paranormaal genezer oid, vandaar even de info hierover. een aura zien is een normale uitspraak als het gaat over migraine maar niet iedereen weet dit.
let goed op of het misschien door een bepaald eten komt. dat is bij iedereen weer verschillend maar het is wel mogelijk. ook kan je bijhouden wanneer je een migraine aanval hebt. misschien heb je het op zelfde tijdstippen.
vaak kan migraine ook veroorzaakt worden door koffie.
maxalt is een goed middel tegen migraine.
het is een middel dat de bloedvaten vernauwd die bij migraine zijn verwijd. het werkt tegelijk ook pijnstillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze zelf vroeger heel hevig gehad en ben toen naar een homeopaat geweest.

Bij mij bleek het aan de gal en te hoge cholesterol te liggen.

Op zijn advies heb ik toen geen koffie,chocolade,te veel melk,geen varkensvlees en geen junkfood.
Ik kreeg hierbij homeopatische middelen zoals chellidonium en Melissa van Bonusan,maar dan wel de pure vorm.

Sindsdien heb ik er geen last meer van,ja ik heb nog weleens filmbeeld zoals ik het noem,maar dat is het enige dus geen hoofdpijn en braken meer.

Nu kan ik af en toe heus weleens iets eten of drinken van wat ik eerst niet mocht en dat gaat al ruim 35 jaar goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, bij jou lag het dus aan wat anders dan aan spanningen. Ik was als kind steevast gevloerd met Sinterklaas, Kerstmis, mn verjaardag, puur van de spanning. En toen mn schoonouders mn ouders voor het eerst zouden ontmoeten, kreeg ik weer n aura en was ik bang dat ik weer in een donkere kamer zou moeten gaan liggen op het moment supreme. En toen met twee paracetamols heb ik de migraine voor het eerst van mn leven de kop in weten te drukken en heb ik de hele avond mee kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het begin waren het inderdaad geen spanningen,maar toen ik iets ouder werd wel,vandaar de Melissa. ;-)
Wat je zou kunnen proberen is zoveel mogelijk een vast levenspatroon aan te houden, hier niet teveel van af te wijken. Vooral tijden van slaap aanhouden. Verder zou je stress zoveel mogelijk moeten proberen te vermijden of op een goede manier in banen leiden door ontstressen bijvoorbeeld sporten of andere ontspanning te zoeken.
Dit zijn algemene leefregels die voor iedereen goed zijn maar die ook migraine aanvallen kunnen helpen verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan er absoluut tegen zijn!!maar er werkt ECHT!! Acupunctuur is het wondermiddel geloof me
er zijn duizenden, miljoenen mensen genezen van migraine door acupunctuur. Ik hb er zelf ook en je voelt niets van acupunctuur alleen de werking ervan is gewoon..ja geweldig!!heel veel mensen geloven er jammer genoeg niet in terwijl het echt werkt. In China word acupunctuur overal voor gebruikt(zie het als bij ons is het hoofdpijn-> dokter daar is het hoofdpijn->acupunctuur) het word zelfs gebruikt om iemand te opereren ipv onder narcose.

Maar jij hebt hoofdpijn, waarom heb je hoofdpijn? Waarschijnlijk heb je verdriet, boosheid, angst enzovoort. Waarom zijn er anders zoveel mensen zie voor een belangrijke toets??de meesten krijgen hoofdpijn of worden misselijk dat komt door de spanning in het lijf, met acunpunctuur halen ze dan de spanning eruit door middel van de minuscule naaldjes om de banen in je lichaam weer te laten stromen normaal geef je iemand dan hupsakee een paracetemol maar dit is veel effectiever.

Sorry heel lang verhaal maar ik zeg doen haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips om zelf trachten de migraine te voorkomen:

-zorg voor lichaamsbeweging in de frisse lucht;
-eet op regelmatige tijdstippen en sla nooit een maaltijd over;
-drink voldoende (2 liter per dag);
-een goede stoelgang bevordert de uitscheiding van hoofdpijn veroorzakende afvalstoffen;
-beperk het gebruik van alcohol, koffie en nicotine;
-probeer spanningen te voorkomen.

Bepaalde produkten zoals oude, harde kaas, chocolade, kip, worst, bier en wijn (rode wijn of zoete witte wijn) kunnen migraine veroorzaken.

Probeer eens visolie capsules (omega 3) te slikken om migraine aanvallen te voorkomen. Ik heb al gehoord dat daar mensen mee geholpen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ongeveer zo'n 20 jaar migraine gehad Voor al als ik tot rust kwam en bijna elk weekend en maar niet te praten over de eerste vier dagen van de vakantie, maar ook door de week heen kreeg ik ook aanvallen. Van alles geprobeerd. Tot dat ik een keer in de trein zat, omdat ik weer een aanval had en niet met de auto kon rijden, omdat ik dan met een oog bijna niets meer kon zien, en iemand die tegen over mij zat mij aankeek en zij, u heeft wel erg veel last van migraine he. Weet u wat u eens moet doen elke avond voor dat u gaat slapen, dus echt voordat u in bed stapt, een heel glas water drinken, zeker een goed bierglas vol. Tja mischien moet je er dan 'snachts even een keer uit maar dat moet je er voor over hebben en als je geplast hebt weer een heel glas drinken. Hou dat eens zeker 3 weken vol, en vergeet het niet een keer en denk ook niet ik heb vanavond al genoeg gedronken ik moet niet meer toch dat hele glas drinken. Ik heb het gedaan en ruim 26 jaar later doe ik het nog steeds en in die 26 jaar af en toe eens wat hoofdpijn gehad, maar migraine zoals toen nooit meer. Tja het is het proberen waard ik hoop dat je ook het genot mag beleven van af en toe maar eens een hoofdpijntje dat je met een aspirientje kan afdoen. Ik heb die vrouw nooit meer gezien maar ik ben ze zeker niet vergeten.