Kun je een week na een afgemaakte antibioticakuur voor keelontsteking weer keelontsteking krijgen?

vannacht wakker geworden met slikproblemen en achter in de keel zit wederom een witte slijmerige massa en paar witte stipjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
36.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaat het om dezelfde bacterie en was die kuur niet afdoende. Je kunt het beste even met de huisarts overleggen. Misschien moet je langer doorgaan met hetzelfde antibioticum maar de kans is ook groot dat je iets anders voorgeschreven krijgt. Het is geen ernstige kwaal maar als je kort geleden antibiotica gebruikt hebt en de ontsteking weer opbloeit dan is het verstandig om op korte termijn iets te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo! Bedankt voor de reactie, ik ben langs de huisarts geweest vanochtend en volgens hem kon ik beter gewoon uitzieken dan opnieuw aan de antibiotica gedaan. Ik zal het nog even aanzien, als het maar niet erger wordt. Bedankt voor de informatie!

Andere antwoorden (3)

ja helaas, bij een zeer hardnekkige keelontsteking kan het zijn dat deze na de ab-kuur weer terugkomt. En soms al heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrouw heeft wel 6 tot 10 keelontstekingen per jaar. Volgens de dokter moeten haar amandelen er uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kan dezelfde bacterie zijn, dan zal je wellicht nog een antibioticakuur bijkrijgen.
Het is ook mogelijk dat er meer aan de hand is. Terugkerende keelontstekingen kunnen wijzen op de ziekte van Pfeiffer. De arts kan daar een speciale test voor doen.
De kans bestaat ook dat de keelamandelen moeten verwijderd worden. Dat was bij mij het geval op volwassen leeftijd. Nadien nog maar heel sporadisch een keelontsteking gehad.