Opereren of niet? Heb een kleine klaplong en loop hier inmiddels meer dan een jaar mee.

Ik heb een kleine klaplong. Loop hier nu al ongeveer anderhalf jaar mee. Mijn longarts heeft vandaag een nieuwe thorax foto gemaakt en kwam met het voorstel om op korte termijn mijn long te willen plakken. Dan was ik van het probleem af. Echter kan ik ook kiezen voor rust daar zou het ook mee over moeten gaan. Wat vinden jullie? Wat is wijsheid? Ik zit echt te dubben wat de beste oplossing kan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Ervan uitgaande dat de arts beide alternatieven als even risicovol en dezelfde kans van slagen geeft, zou ik je aanraden te doen waar jij je het beste bij voelt. Als je de rust ook kan nemen, ivm werk, en ietwat negatief tegenover een operatie staat raad ik dat aan. Wil je echter een snel herstel dan is de operatie meer geschikt, maar kies vooral waar jij je het best bij volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn mening, laat je opereren. het is geen super grote ingreep en je bent snel van de pijntjes en kortademigheid af.
als je wacht tot het vanzelf genezen is kan je weer een hele tijd verder zijn.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine pneumothorax, waarbij minder dan 20% van de long is ingeklapt, hoeft niet te worden behandeld. Door rust wordt de lucht vanzelf weer door het lichaam opgenomen.

Maar je loopt er nu al anderhalf jaar mee. Als je longarts voorgesteld heeft om de long te plakken, dan zal hij daar zijn redenen wel voor hebben. Ik zou zijn raad volgen, dan ben je inderdaad van het probleem af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het "plakken"van de long is een relatief eenvoudig ingreep met vrijwel gelijk positief resultaat.Dan ben je er wel vanaf.