Hoe kom je van psoriasis af?

.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://psoriasis.startpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens de film 'love sex and other drugs' kom je er nooit vanaf ;p

Het beste antwoord

De huisarts kan je zalven voorschrijven. Maar ook in bad gaan met dode zee zout kan helpen de klachten te verlichten. Dit zout koop je bij De Tuinen voor 1 euro per kilo.
Ook bij de apotheek verkopen ze bodylotions met dodezeezout en dat is erg prettig bij eczeem en psoriasis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt

Andere antwoorden (11)

Er zijn hormoonzalfjes te verkrijgen via de huisarts of dermatoloog. Wat ook goed werkt is een tocht naar de dode zee om daar te baden. De mineralen daar zijn erg goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een chronische ziekte, je zult er dus nooit vanaf komen. Er zijn echter zat manieren om het zo
goed als helemaal te laten verdwijnen. Veel zon is goed tegen de psioriasis, maar voorkom verbranding. In het ziekenhuis hebben ze ook vaak een uv cabine die er erg effectief is. Daarnaast is smeren met de zalfjes van de dermatoloog altijd belangrijk. Tot slot kan ik je ook nog aanraden om een keer een bad met van die kleine visjes te nemen, sommige verzekeraars vergoeden dit en ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat dit er voor zorgt dat je er een jaar lang minder tot bijna geen last van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is in Nederland een behandeling mogelijk met de knabbelvisjes (garra ruffa)
Misschien is dat een optie.
Deze behandelingen zijn mogelijk in Tegelen en als ik mij niet vergis in Tegelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk niet twee maal Tegelen maar er is er ook een in Amsterdam.
12 jaar geleden
Je komt er nooit vanaf maar het kan wel wat beter worden met tender care van oriflame ik verkoop deze potjes regelmatig aan mensen met deze aandoening. Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De medicatie bij psoriasis bestrijdt de gevolgen en niet de ziekte zelf. Geen enkele behandeling kan blijvende genezing garanderen.

In de regel begint de behandelingscarrousel met de lokale behandeling (zalven, crèmes, lotions). Wanneer er te veel psoriasisletsels zijn (niet meer doenbaar om in te smeren) gaat men over naar lichttherapie (UVB en PUVA) om te eindigen met de systemische therapie (inname van medicijnen).

De laatste jaren werken nogal wat geneesheren met combinaties van therapieën bijv. zalfbehandeling gecombineerd met PUVA of UVB. Groot voordeel ervan is dat van iedere therapie een lagere dosis kan toegediend worden zodat de neveneffecten ook minder uitgesproken zijn. Soms doe je dit onbewust als je 's zomers een zalfje smeert en in de zon loopt.

Naast de 3 grote categorieën van behandelwijzen zijn er de nieuwkomers namelijk de biologics. Die nieuwe medicatie probeert de T-cellen (die onze eigen huidcellen afbreken) tot rust te brengen. Dat is het vernieuwende aan deze therapie.

http://www.psoriasis-vl.be/behandeling.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf heel erg gehad!! Druppelsporiasis had ik over mijn hele lichaam. Ik heb alle crèmes gehad maar niets hielp, ik heb 7 weken lang iedere dag licht therapie gehad, en het heeft echt geholpen. De plekjes droogde als het ware op. Ik had toen allemaal witte vlekjes gekregen het zag er niet uit. Toen ik
In de zon ging Zitten gingen die vlekken weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van een kennis die het heel erg had gehoord dat er bij ons in belgië dermatologen zijn die met een injectie werken die een maand lang werken. Mss moet je eens googlen dr Stals in Gellik is een hele goede. Succes ik heb zelf eczeem en ik weet wat het is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bioresonantie werkt vaak heel goed bij psoriasis. Bioresonantie pakt de oorzaak aan, andere middeltjes nemen vaak tijdelijk de symptomen weg, maar niet de oorzaak. Kijk eens op mecebi.nl voor meer informatie.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van psoriasis kom je nooit af je kunt alleen de symptomen bestrijden.De Dermatoloog heeft allerlei zalfjes,lotions en therapieen.misschien moet je daar eens mee overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met paardenmelk schijn je ook psoriasis te kunnen behandelen. Bij psoriasis kun je alleen, zoals al eerder gezegd de symptomen behandelen en je zult er (vooralsnog) niet van af kunnen komen.
Ook de eerder genoemde garra rufa (knabbel-) vissen zijn een goede optie.
Lekker zonnebaden is ook een manier, bij sommige mensen droogt de zon de psoriasis uit waardoor het minder wordt.
Het is afhankelijk van je eigen lijf hoe je waar op reageert.
Voor meer informatie over de paardenmelk kun je kijken op www.equilac.com
En voor meer informatie over de garra rufa kun je via google zoeken, er zijn tegenwoordig al veel schoonheidssalons die dit aanbieden (op marktplaats staan er ook een aantal)
Deze advertentie vond ik en doe de link er toch even bij.
http://link.marktplaats.nl/464015190
Garra rufa behandeling, zoutwaterbad etc.
Misschien heb je er wat aan.

Succes,

Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn man heeft methotroxaat gekregen van de huidarts,na alles geprobeerd te hebben tot lichttherapie aan toe.
het zijn heftige medicijnen,maar het helpt heel goed,het is praktisch helemaal weg.