Wat heeft het, vanuit een ziekte gezien, voor nut als je sterft?

Voor het griepvirus is het bijvoorbeeld nuttig dat je gaat hoesten en niezen, daarmee kan het virus zich verspreiden.
Maar als je sterft door een ziekte, wat heeft die ziekte daar dan voor meerwaarde aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

de ziekte heeft daar geen meerwaarde aan ,maar voor het behoud van de soort ,(mens)is het wel zinvol omdat dan ook de ziekteverwekker mede sterft (bij virussen ) bij bacterien komen deze weer vrij om een nieuwe besmettingshaard te vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet. Een ziekte heeft, in mijn beleving, nooit meerwaarde.
Als je sterft aan een ziekte, dan is die ziekte op dat moment sterker dan dat je lichaam aan kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat antwoord ik toch? GEEN voordeel...
Voor een bacterie of een virus is 'de koek' ook gewoon een keer op. Ik denk dat je het zo moet zien. Tegen de tijd dat een patiënt sterft, zal het beestje ervoor gezorgd moeten hebben dat hij zich heeft gevoed en verspreid. Goeie vraag vind ik het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen meerwaarden aan ziekte.
Bezie de dood die het gevolg van is gewoon het einde van lijden.Oef,eindelijk rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit een ziekte gezien heeft dat alleen nut wanneer een bacterie of virus zich kan verspreiden en over kan gaan naar een andere gastheer. De wet in de natuur is; de sterkste overwint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griep is meestal niet de doodsoorzaak bij griep maar de complicaties, meestal in de vorm van een longontsteking. Gezonde mensen overleven een griep bijna altijd. De dodelijke slachtoffers zijn bijna altijd mensen die al een onderliggende ziekte hadden of bejaarden.

Sterven heeft in biologisch opzicht geen nut. Het overkomt je een keer, domweg omdat het een keer ophoudt om wat voor reden dan ook. Echter, voor het zover is hebben ziektekiemen allang nieuwe slachtoffers gemaakt en zich daardoor voortgeplant. Overleef je zo'n infectie dan heeft je lichaam korte metten met die ziektekiemen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit de ziekte gezien heeft het geen nut als je sterft.
Een virus is geen cel met enzymen die voor levende groei en vermenigvuldiging zorgen. Voor vermenigvuldiging is een virus volledig afhankelijk van een gastheercel.
Als de gastheer dood gaat, heeft het virus niets meer om in te leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je sterft aan een ziekte als 'bijverschijnsel', van een virus uit gezien.
Een virus besmet je, en doordat jij daarna contact hebt met anderen, ook voordat je merkt dat je besmet bent, kan het virus zich verspreiden. Dat is het doel, en dat is allang bereikt voordat je doodgaat (wat meestal dan ook niet gebeurt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lichaam is op en het nut van een terminale ziekte is dus dood gaan.Overlijden heeft altijd een oorzaak,of je krijgt een ongeluk of een ziekte waar aan dood gaat.