Wat helpt tegen hoesten?

Ik heb morgen een belangrijke uitvoeringen(ik doe mee met een musical) en zit ongelofelijk te hoesten
-hoestdrank helpt niet
-heb al hoest tabletten geprobeerd, maar werkt niet goed

Is er misschien een natuurlijk middel tegen hoesten zoals een soort thee?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (6)

Wat echt goed helpt, dat zijn codeine tabletten, die de huisarts kan voorschreven. Codeine onderdrukt de hoestprikkel.

De rest van de middelen zijn lapmiddelen, die maar half-half een beetje werken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Codeine is het enige dat ECHT helpt tegen (kriebel) hoest.
plus.
Die hoestdrank helpt niet altijd direct. Die moet je meestal wel een dag of 2 gebruiken.

Wat ook helpt is het volgende:
Je neemt een stoffen zakdoek of een ander klein en niet te dik doekje. Die zakdoek maak je nat maar niet zo dat het druipt. Je strooit een theelepeltje zout op de zakdoek. Dan vouw je de zakdoek dubbel, zodat het zout aan de binnenkant van de zakdoek komt te zitten. Dan leg je, voor het slapengaan, de zakdoek tegen je keel. Daaromheen doe je een warme sjaal. Dan gaat de boel lekker broeien en dan verdwijnt je hoest. Je moet de sjaal de hele nacht om houden.
Het voelt in het begin heel vies en koud aan (vind ik tenminste) maar al gauw wordt het een warm gevoel.
Ik doe dit 2 nachten achter elkaar maar ook na 1 nacht voel je al een duidelijke verbetering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee tegen hoest
Tijmthee ontspant het ademhalingsstelsel waardoor de klachten verlichten. Voeg hiervoor twee eetlepels verse tijm toe aan een kop heet water. Laat dit even trekken, verwijder het kruid en drink de thee op.
Zoethout lost het slijm op en ontspant de longblaasjes. Zoethouthee is kant en klaar te koop in supermarkten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook goed helpt is een theelepeltje suiker of suikerklontje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dubbelzoute drop pro ere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat echt niks wat een hoestprikkel volkomen onder drukt, er zijn wel wat middeltjes die verzachten zoals inderdaad Codeïne tabletjes. Maar het is ook niet verstandig om die prikkel te onder drukken. Hoesten is een natuurlijke afweer van het lichaam om de luchtwegen ( longen) schoon te houden.
Wat je kunt doen is zorgen dat je rokerige ruimten vermijd, regel matig een slokje water drinken of op een dropje sabbelen.
Als je geen koorts hebt of benauwd bent kun je het gerust even aankijken. Zn. overleg je even met je Huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld honingdrop gebruiken om je keel te verzachten en dan zal vanzelf de hoest stoppen.