Wat is Argina?

Een vriendin van me heeft het maar ik weet niet wat het is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
5.4K

Antwoorden (3)

bedoel je? Angina?

Angina

Angina is een algemene aanduiding voor elke ziekte waarbij een (zeer) benauwend tot verstikkend gevoel optreedt (bijv. keel-angina en angina pectoris).
In de praktijk wordt met 'angina' meestal keel-ontsteking bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agina zonder de r wordt in de volksmond ook wel keelontsteking genoemd waarschijnlijk krijgt je vriendin hier antibiotica voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Angina of keelontsteking is geen ernstige ziekte, maar de ontsteking kan wel heel pijnlijk zijn.
Angina kan gepaard gaan met keelpijn die erg intens kan zijn, wat tot slikmoeilijkheden, koorts en vaak ook hoofdpijn kan leiden.
Wat belangrijk is, is het onderscheid tussen virale angina en bacteriële angina. Eerst en vooral omdat de behandeling niet dezelfde is, maar ook omdat één van de bacteriële keelontstekingen tot ernstige complicaties kan leiden, onder meer ter hoogte van het hart. Uit vrees voor deze complicaties, worden bijna automatisch antibiotica voorgeschreven, wat nochtans slechts in zeldzame gevallen echt nodig is.