2 vragen over pfeiffer...

Bij mij is recent de ziekte van Pfeiffer geconstateerd, nu heb ik 2 vragen die mijn huisarts niet helemaal goed (volgens mij) kon beantwoorden. Hoelang duurt Pfeiffer en wanneer weet je dat het over is? Hoelang ben je besmettelijk? Graag antwoorden uit eigen ervaring, niet van internet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K

Antwoorden (7)

Een meisje uit mijn klas heeft het ook, zij is nu al maaaaanden niet meer op school.
Maar bij een andere vriendin van me, die had het maar een paar weekjes en kon gewoon tussendoor nog naar school.
Het verschilt dus heel erg van persoon

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt inderdaad per persoon, een jongen uit mijn klas heeft gewoon minder lesuren en gymt niet. Maar het kan dus erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu zelf pfeiffer , nu zon 6 maanden. Ik heb t dan ook in een erge vorm. Hoe lang je pfeiffer kan Hebben die vraag kan je niet beantwoorden. , wanneer je voelt dat je wat kan doen moet je dag gaan doen. Ik kwam in zon negatieve spiraal terecht dat ik niks ging doen. Als t te lang duurt kan je naar de dokter, vragen of de ziekte al uit je bloed is. Dan kun je weer gaan bewegen. Je kan 2 weken de ziekte doorgeven( wel van internet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf heb er ruim een jaar last van gehad, een vriendin een halfjaar en een andere vriend maar 2 weken.
Het verschilt dus enorm, ze kunnen moet bloedtesten steeds kijken of je vooruit gaat en de pfeiffer erger wordt, of juist minder.

door bloedtesten weet je dus ook of het Epstein barr (zo schrijf je dat volgens mij) niet meer in je bloed zit. En ook als je jezelf niet meer zo moe en lusteloos voelt als eerst.

Besmettelijk ben je volgens mij in de incubatietijd van 2 weken voordat je echt symptomen merkt, maar dat weet ik niet helemaal zeker. je kan de ziekte op zoveel manieren krijgen dat er amper rekening te houden is met de besmettelijkheid.

Hoop dat je er sneller vanaf bent dan dat ik was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik om de haverklap ziek werd en steeds een flinke keelontsteking had heeft de huisarts me gezegt dat ik maar eens bloed moest prikken. Daar kwam toen inderdaad uit dat ik Pfeiffer had. Ik denk dat ik het toen al wel een maand of 3, 4 had voordat dit er uit kwam.
Met het bloedonderzoek konden ze zien dat het al op de retour was. Toch heb ik toen pas echt de rust genomen die ik eigenlijk nodig had om goed te herstellen en heb nog wel een week of 6 thuis gezeten. Daarna heb ik ook nog lange tijd het gevoel gehad dat ik er nog steeds last van had. Al met al heb ik er misschien wel bijna een jaar mee rond gelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfeiffer is inderdaad wel besmettelijk via speeksel.Zoenen en uit iemands glas drinken bijv.Het verloop van de ziekte en de duur is per persoon erg verschillend.Het is belangrijk dat je goed naar je lichaam luistert,voldoende rust neemt en niks gaat forceren.
Heel veel beterschap!!
Mijn zoon heeft ongeveer 4 weken klachten van vermoeidheid en keelpijn gehad,maar de dochter van een collega voelt zich al enkele maanden niet fit en vermoeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ziekte van pfeiffer wordt veroorzaakt door het Epstein-Barrvirus. het epstein-barrvirus is een herpusvirus wat je voor de rest van je leven bij je blijft dragen. je witte bloedlichaampjes vallen het virus echter wel aan en zorgen er voor dat je resistent wordt voor het virus. wat ze dus meten in je bloed is niet of en hoeveel virussen er in zitten maar hoeveel resistente witte bloedlichaampjes.

hoelang dit duurt ?? dat is zoals de rest al zei verschillend per persoon. het is wel zo dat je besmettelijk bent tot je resistent bent. het komt zelfs voor dat mensen die er al jaren resistent zijn maar plots een verminderde weerstand krijgen door een flinke griep weer besmettelijk worden.