Hoofdpijn kan tal van oorzaken hebben, maar wordt doorgaans niet door een virus of bacterie veroorzaakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de meeste gevallen wordt de hoofdpijn veroorzaakt door spanningen in de hoofdhuid, nekspieren.

In minder voorkomende mate kan hoofdpijn ook veroorzaakt worden door infecties, dat zullen meestal virusinfecties zijn (zoals griep), maar kunnen ook door bacteriën veroorzaakt worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ziektes met hoofdpijnklachten:

Waterpokken (virus)
Hersenvliesontsteking (bacterie of virus)
Verkoudheid (virus)
Griep (virus)
Roodvonk (bacterie)
Lyme (bacterie)

Toegevoegd na 11 minuten:
Hoewel dit lijstje, dat niet compleet is, lijkt weer te geven dat hoofdpijn door deze ziekteverwekkers wordt veroorzaakt is dat ook niet helemaal het geval. De hoofdpijn is een bijproduct van allerlei processen in je lichaam. In de meeste gevallen heeft het te maken met vochtbalans en spanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, als je een flinke griep hebt heb je vaak ook hoofdpijn.
Maar hoofdpijn kan veel oorzaken hebben, ook vaak psychische, spanningshoofdpijn komt veel voor.

Maar ook een flinke kater of een val op je hoofd kunnen hoofdpijn geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoofdpijn kan komen door tekort aan hersenvocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er heerst momenteel een vervelende zomergriep ( verkoudheidsvirus) die ook hoofdpijn geeft, ook kan je er een kaak of neusbijholte ontsteking er van krijgen, en dat is een bacterie.
Maar er zijn nog heel veel andere oorzaken die geen virus of bacterie zijn . maar die toch hoofdpijn kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat je geen last van Migraine hebt? Bekijk dit eens om het zeker te weten:
http://www.migrainesymptomen.com/