als het na 3 a 4 dagen niet over is naar de dokter gaan.
althans dat is wat mij is verteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het langer dan 3 dagen duurt en er komt bloed bij de ontlasting dan zou ik even bij de dokter langs gaan.
Zorg ervoor dat je niet uitdroogt vooral bij kinderen kan dit erg snel gebeuren.Het is erg lastig.Neem slappe thee en een beschuitje of een koekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dag is geen probleem (behalve voor baby's, die zijn kwetsbaarder), maar daarna moet je maar even wat ondernemen. Anders verlies je teveel vocht. En je onderkantje doet ook zeer, van schraalheid. Wel steeds goed je handen wassen na wc-bezoek.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Diarree
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo lang als je wilt.
Er is niemand die jou verbiedt om diaree te hebben.

Er is ook geen wet tegen diarree.

En als je bedoelt:
Wanneer moet ik naar de dokter?
Dan hangt het er van af hoe erg het is,
of je ook verder ziek bent, of je koorts hebt.

Het is namelijk wel vervelend, diarree, maar meestal kan het geen kwaad. Je verliest veel vocht, dus je moet veel drinken.
Zeker bij overgeven.

Wanneer naar de huisarts:
Als je je echt ziek voelt.
Als je voortdurend buikpijn hebt.
Als je hoge koorts hebt die drie dagen of langer duurt.
Als er bloed of slijm bij de ontlasting zit.
Als je elk slokje water weer moet overgeven.
Als de diarree na een week niet minder geworden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, een week hou ik ook meestal aan met inachtnemeng van de rest van de richtlijnen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diarree kan vele oorzaken hebben.
Acute diarree wordt meestal veroorzaakt door bacteriële of virale infecties. Duurt plotselinge diarree langer dan vier dagen, dan is het aan te raden om uw arts te raadplegen.

Langdurige diarree (langer dan 3 weken) kan een heel andere oorzaak hebben.
Bijvoorbeeld een verkeerd voedingspatroon, stress, een chronische darmontsteking of prikkelbare (of spastische) darm.
Vraag raad aan je huisarts bij langdurige diarree.