Naam desinfecterende zeep bij polio

In 1956 was er eenpolio-epidemie in Nederland. Er werd toen van overheidswege geadviseerd om de kinderen te wassen met een desinfecterende zeep. Wat was de naam van deze zeep. Het was voor die tijd een dure zeep.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Pieter2011
13 jaar geleden
Zomaar een gokje: teerzeep misschien? Op internet kan ik er niets over vinden...

Het beste antwoord

In een krant van 1956 waar op de voorpagina een berichtje over polio staat, staat op blz 4 in het midden een advertentie van unicura desinfecterende zeep g11. Dit zou kunnen zijn wat u bedoelt, maar ik weet niet of dit ook door de overheid geadviseerd werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de toevoeging (G-11)in de genoemde advertentie maakte dat het kwartje viel.