Wat te doen bij acute astmaproblemen? Huisarts is gesloten. Bepaalde thee, voedingsmiddelen nemen?

13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het wel astma? Meestal weet je dan precies wat je moet doen en waar je na werktijd en in het weekend terecht kunt. Lijkt me eerder een acute allergische reactie op iets. Zowiezo meteen naar de HAP!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was het dus inderdaad. Een reactie op hooikoorts... Ik hoop dat je er nu vanaf bent inmiddels....
Snuffel
13 jaar geleden
Het is gelukkig weer wat gezakt. Bedankt voor je reactie. Het was inderdaad allergische reactie, waarschijnlijk op de berk, die sinds gisteren massaal pollen is gaan afgeven.

Het beste antwoord

In het weekend, 's avonds en 's nachts kun je een beroep doen op de huisartsenpost (HAP). Als je je eigen huisarts belt krijg je daar het telefoonnummer van maar je kunt ook op onderstaande website kijken voor een HAP in jouw omgeving. Je klachten lijken me ernstig genoeg om niet tot morgen te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het drinken van 2 koppen sterke koffie kan in veel gevallen de astma-aanval binnen 30 minuten stoppen,het heeft tot 6 uur daarna nog effect.Tegen die tijd ben je er hopelijk of vanaf,of naar de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest.Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt,hopen dat het helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoop ik ook. 'O ja, natuurlijk', dacht ik toen ik je koffietip las.
Snuffel
13 jaar geleden
Koffie, ik zal het eens proberen.
Snuffel
13 jaar geleden
Alleen vind ik koffie zo goor als wat... Maar ik ga het zo toch maar proberen. Zet me over de gruwel heen. Alles om er vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees net bovenaan dat het een allergische reactie was,dus niet echt een astma-aanval,koffie is dan misschien niet de juiste remedie.Hoe dan ook,ik hoop dat je er nu vanaf bent.En toch maar even naar de huisarts om herhaling te voorkomen,maar dat had je zelf hoogstwaarschijnlijk ook al bedacht toch?