Is het erg om een extra tabletje diclofenac in te nemen?

Ik slik sinds donderdag 2 tabletjes per dag icm 2 paracetamol per keer. Heb ontzettende pijn in mijn nek en schouderblad wat uitstraalt naar mijn schouder en linkerarm helemaal tot aan mij pols. Maar nu heb ik vandaag een nachtdienst, kan 't dan kwaad als ik vannacht nog een extra tabletje neem? Het zijn de 75mg tabletjes. Het helpt niet echt maar haalt tijdelijk een beetje de scherpte van de pijn weg. Heeft iemand ervaring met deze vorm van pijnstillers??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
95.6K

Het beste antwoord

Ik zou er geen 2 tegelijk nemen , diclofenac heeft als bojwerking dat het pijn in de maag kan veroorzaken en het is en spierverslapper. Ik zou dan om. Bv 22 uur de eerste nemen en bv of half4 weer 1. Sterkte met de pijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
goed antwoord, dyclofenac is troep voor je maag en ze slikken als paracetamolletjes is gewoon niet goed.

Andere antwoorden (9)

Als ik last van m'n rug heb dan neem ik standaard 3 per dag, icm met diazepam, dus dat extra tabletje diclofenac kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, 75 mg is al behoorlijk. Maar je verhaal lijkt wel n kopie van mij. Kan het echter zonder pijnstillers nog af. Bel de huisartsenpost of ehbo voor advies. Pillen zijn ook niet echt goed voor je maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan geen kwaad hoor. Heb vandaag zelfs twee capsules van 100 mg genomen met verlengde afgifte en één van 50 mg die direct opgenomen wordt. Ik doe dit wel vaker als ik erge pijn in mijn onderrug heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen dat diclofenac een onschuldig middeltje is. Je kunt er een fikse maagbloeding van krijgen. Het kan gevaarlijk spul zijn, zeker als je de aanbevolen dosering overschrijdt. Lees de bijsluiter er nog eens goed op na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest langere tijd diclofenac slikken, en mocht ik nog meer pijn hebben, dan mocht een tablet extra wel van mijn huisarts. Maar nu werken de tabletten niet meer, dus mocht het echt niet werken, maak een afspraak met je huisarts, de mijne heeft mij destijds een ander pil gegeven die wel beter werkte tegen de pijn. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts die wij hebben, heeft ons verteld dat diclofenac en ibuprofen ervoor zorgen dat je last van je maag krijgt. Het gebruik op een langere termijn zorgt ervoor dat je maag beschadigd raakt. Dus bij deze pijnstillers is het verstandig dat je een maagtablet erbij inneemt. Dit wordt helaas nog steeds door velen niet geadviseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de tabletten diclofenac ook tijdelijk geslikt toen ik enige tijd geleden hevige rugpijn had. Aanvankelijk slikte ik tabletten die ik zelf gekocht had bij de drogist, maar dat was een lage dosering (sorry, ik weet niet meer hoeveel mg). Bij de drogist staat diclofenac bij de zelfzorgartikelen, maar is dan alleen verkrijgbaar in een lage dosering. Dat komt doordat het toch een middel is wat als bijwerking maagproblemen kent en een hoge dosering niet aan te raden is zonder tussenkomst van een arts. Maar deze lage dosering hielp mij niet, dus kreeg ik via de arts diclofenac op recept: 3 x dgs. 1 van 50 mg zo nodig. Daarbij slikte ik 4 x 2 tabletten paracetamol van 500 mg. Dit is de maximale dagdosering. In het geval van pijnklachten kun je altijd het beste met paracetamol beginnen en als dit onvoldoende pijnverlichting biedt, daar een ander middel bijzoeken. Paracetamol in combinatie met diclofenac heeft mij toen goed geholpen.
Diclofenac is een ontstekingremmende pijnstiller en heeft dezelfde werking als bijvoorbeeld brufen en naprosyne.
Het zijn de zogenaamde NSAID's. Het kan zo zijn dat bij de één diclofenac goed werkt en bij de ander b.v. brufen. Dus je zou ook nog eens kunnen proberen te wisselen. Maar ik heb ook een vraag. Ik neem aan dat je die diclofenac tabletten ook via de arts hebt. Waarom overleg je dan niet met hem/haar/huisartsenpost over de dosering van je medicatie? Zij zijn de deskundigen en kunnen je goed adviseren over de dosering. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk nog beter om even langs de huisarts te gaan voor een sterker recept. Dit kan een misschien een zwaardere diclofenac zijn met een gereguleerde afgifte, maar ook misschien een andere (zwaarder of doeltreffender )pijnstiller. Ik zou even door de dokter laten uitmaken wat het verstandigst is. Misschien dat je inderdaad ook nog een diazepam bij kan krijgen om de boel weer een beetje te ontspannen. Voor vannacht zou ik er geen twee nemen. 75mg is al vrij veel en eentje extra is meteen 2 keer zo veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met diclofenac : ik gebruikte diclofenac ook als pijnstiller kreeg toen telefoon van de huisarts dat ik nog een geneesmiddel moest nemen omeprazol voor de bescherming van de maag .