Wat kun je doen aan aambeien?

Met afvegen bloeden ze soms, een zalfje helpt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K

Het beste antwoord

Buitenwaardse aambeien kun je verzachten door er een goed hete washand (met goed warm water) tegen te duwen en te proberen ze weer terug te duwen. Dit gaat makkelijker met de warmte van de washand. Daarna houd je de washand onder goed koud water en drukt dit er tegen aan. Dan weer heet enz. Wisselbaden helpen nl. ook. Smeer er dan Sperti op en dit heeft als voordeel dat het goed vet blijft en je ze bij een volgende toiletbeurt niet zo voelt. Het glijdt dan makkelijker. Zorg dan dat je veel vezels binnenkrijgt en ook wat vet, opdat je ontlasting soepel blijft. Zorg ook ervoor veel water te drinken! Heb je ook binnenwaardse aambeien dan kan alleen de huisarts daar iets aan doen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Liefst niet afvegen,niet afwassen met zeep ,maar afspoelen met zuiver water.

Wat je ook kunt doen is elke dag een tabletje Rutine innemen( te koop bij De Tuinen of Reformzaak). Na enkele dagen ben je van je aambeien af.

http://www.goeievraag.nl/vraag/trekken-aambeien-vanzelf-weg.18740
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vezelrijk voedsel eten i.p.v witbrood bruinbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvegen met vochtig toiletpapier zodat je ze niet kapot maakt en na enkele dagen zijn de aambeien vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Probeer de hoeveelheid vezels in je maaltijd te verhogen granen fruit en groenten.
•Drink veel water. Probeer tussen de één à twee liter water per dag te drinken.
•Vermijd langdurig wc-bezoek.
•Probeer dagelijks voldoende te bewegen.
•Vermijdt onnodig gebruik van laxeermiddelen. Deze kunnen uw aambeien erger maken.
•Probeer uw stoelgang niet uit te stellen.
•Probeer tijdens uw stoelgang niet te hard te persen.
Mocht dit allemaal niet helpen kan een operatieve ingreep misschien uitkomst bieden. Neem contact op met de huisarts, hij kan je meer vertellen over de mogelijkheden die er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tips. Ik gebruik een toiletkruk van hurken.nl. Scheelt in het voorkomen en voorkomen dat het erger wordt. Persen is het slechtste dat je kan doen!