Is krentebaard bij een kat ook besmettelijk voor mensen

Een kat van mijn zus heeft krentebaard. Hoe besmettelijk is dat voor mensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
15.2K

Het beste antwoord

Impetigo, ook wel krentenbaard genoemd, is een zeer besmettelijke infectie. Het komt vaak voor bij kinderen tussen de 2 en de 12 jaar. Hygiëne is een goede bestrijding om krentenbaard te voorkomen. deze infectie is tevens overdraagbaar door huisdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mn zoon had het ook van de zomer en met veel hygiene kan je de besmetting van andere huisgenoten goed tegenhouden, maar ja hoe doe je dat met de kat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, het vocht wat uit de blaasjes komt is voor iedereen besmettelijk.