Hoelang heb je ongeveer last van pfeiffer? En wat kan je ertegen doen?

Ik heb pfeiffer gehad alleen nu heeft mijn arts gezegd dat het virus uit mijn bloed is, maar ik ben nog steeds zooooo moe. Wat kan ik er aan doen en hoelang kan het nog doorgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K

Antwoorden (6)

2 tot 6 weken ( heb ik geleerd bij bio)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het vorig jaar gehad... En pfeiffer is niet uit je bloed maar niet actief. Je kan een nasleep hebben van een jaar ofzo. Ik kreeg na pfeiffer een b12 tekort. Bleek het al eerder te ontwikkelen waardoor mijn weerstand laag was en pfeiffer zich dus activeerde. Jaaah, met 3 weken koorts en 1x 40,3 . Met flinke keelontsteking. Heel erg allemaal, rustiger aan doen dus. Beterschap!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien kun je vitamine C pilletjes kopen voor een hogere weerstand. Misschien voel je je dan minder ziek (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de ene duurt het 2 weken en bij de andere een half jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet goed luisteren naar je lijf en voorzichtig weer opbouwen en je conditie verbeteren. Maar dan nog heeft de een er langer last van dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfeiffer gaat nooit uit je bloed.Het kan ook op latere leeftijd als je weerstand laag is weer opspelen.
Als je jong bent varieert het tussen de 4 weken en een jaar voordat je weer "de oude" bent.
Ik heb het op 40 jarige leeftijd gehad erg heftig zelfs in het ziekenhuis gelegen en ben er een jaar of 3 mee bezig geweest. En nog steeds (6 jaar later) voel ik nog steeds dat ik als ik wat mindere weerstand heb dat ik langer en sneller moe ben dan voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ziekte van Pfeiffer kan meestal geen kwaad en gaat vanzelf over. Hoelang de ziekte duurt is niet te voorspellen. Meestal blijft het bij een keelontsteking. Bij sommigen kan de moeheid zich weken tot maanden voortslepen.

Als eenmaal is aangetoond dat u Pfeiffer heeft, is verdere controle niet noodzakelijk. Controle van het bloed heeft geen zin. Iemand kan zich nog steeds ziek voelen terwijl het bloed geen afwijkingen laat zien.

Iemand die de ziekte heeft doorgemaakt kan het daarna niet nog eens krijgen.