Heb je bij een linker bundel tak blok een operatie nodig?

Een linker bundel tak blok is, om het even kort samen te vatten, een spier in je hart die niet goed werkt. En daarbij ook nog eens een geleidingsstoornis. Wat valt hier aan te doen en is een operatie noodzaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K

Antwoorden (3)

Voordat ik je foute info geef... Kijk op de site van de nederlandse hartstichting voor info hierover. Google het eens en lees op diverse fora hoe mensen dit ervaren etc. Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bundeltakblok is een geleidingsstoornis van de hartspier. Meestal is het een aanwijzing dat er een onderliggende hartaandoening in het spel is. Wat er precies aan de hand is en wat er aan te doen is aan behandeling moet je toch echt verder met je cardioloog bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een blokkade in een zenuw wordt de spier van het hart niet goed aangestuurd en krijg je ritmeverandering van jouw hart. Wat ik ervan weet is dat een blokkade niet kan worden opgeheven maar wel dat ze de hartspier kunstmatig kunnen prikkelen met een pacemaker. Een klein kastje wat onderhuids wordt ingebracht en via een cathetertje (draadje) wordt verbonden met de hartspier die moet worden geprikkeld. Tegenwoordig kunnen ze erg veel met die pacemakers en zijn het zelfdenkende minicomputertjes. Ik weet onvoldoende van het hart of dit ook echt de juiste oplossing is. Dat is aan de cardioloog.