Hoe groot is de kans dat ik herpes genitalis kan krijgen door mijn partner die regelmatig een koortslip heeft?

Ik heb sinds deze week last van een 4 tal kleine rode bultjes aan de binnenkant van mijn grote schaamlippen en branderig gevoel en jeuk.
Daarbij ook nog koorts gekregen een dag later. Ik heb een vaste partner en ga er van uit dat ik hem kan vertrouwen.
Ik heb nu nog geen diagnose dus misschien is het wel wat anders en heb ik gewoon griep. Ik bel morgen de dokter wel even, maar ben niet eerder kunnen gaan vanwege ziek zijn. Er zullen dan 5 dagen tussen zitten. Maar heb natuurlijk al wel gegoogled en nu blijkt dat je ook herpes genitalis kunt krijgen als de partner een koortslip heeft. Mijn partner heeft regelmatig last van een koortslip en soms best erg ook. Sommige periode gewoon elke maand wel een keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Tja, op den duur is dat zo'n 100%. Zeker ook als jullie orale seks hebben als hij een koortslip heeft.

Vervelend, maar nu valt daar niet zoveel aan te doen. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk (echt hoor, niet pas over vijf dagen!) medische zorg krijgt. En als troost: als het inderdaad herpes is, zal dit waarschijnlijk de meeste last zijn dat je er ooit van hebt. Het virus blijft in je lichaam, maar de eerste uitbraak is meestal het ergst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij moet hy dan de ziekte ook hebben
En je dan tijdens een koortslip hebben ge..... Zeg maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is erg groot!

Wondjes in combinatie met een overdraagbare aandoening is meestal succes verzekerd!

Even langs de huisarts om zekerheid te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herpes is pas overdraagbaar als uw man ook echt een koortslip heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je beste aanraden om daarmee naar de huisarts te gaan. Ik ga daar geen speculaties uiten omdat het van alles kan zijn. Gewoon naar huisarts gaan raad ik je aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koortslip is een andere versie van herpes dan de herpes die je normaal op je geslachtsdeel kan krijgen! Volgens mij is dat geen SOA.