Hoe lang ben je ongeveer uit de running bij een longontsteking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan je conditie en hoe oud je bent.

Het kan variëren van 2 tot 6 weken voordat je helemaal genezen bent.

Beter iets langer uitzieken dan te snel weer beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb het net gehad ik ben 15 met een goede conditie. Mijn longontsteking was een wel een erge zeg maar. ;) ik ben 1 week thuis gebleven. Daarna had ik nog wel pijn maar door mijn verveling ben ik naar school gegaan. De conditie is wel erg achteruit gegaan. Maar naar 2 weken voel je er nog nauwelijks iets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge mensen in goede conditie herstellen binnen twee tot drie weken van de meeste vormen van longontsteking en houden er geen blijvende schade aan de longen aan over. Het herstel van het bacteriële type begint binnen een paar uur na het begin van de antibioticabehandeling.

Ernstige vormen, zoals veteranenziekte (legionellapneumonie), kunnen echter dodelijk zijn, vooral bij kinderen, ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem.