Een jongen die ik leuk vind heeft woensdagavond een voedselvergiftiging opgelopen. Nu voelt hij zich weer helemaal beter. Kunnen we vanavond zoenen?

Of is het besmettelijk? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.6K

Antwoorden (8)

Ik zou nog even wachten,want er kan nog wel een beetje virus in hem zitten en dat Zou hij over kunnen geven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij jou ook leuk vind, kan je vanavond zoenen. Het is niet besmettelijk; De ziektesymptomen worden door het lichaam gecreerd, omdat ze van het vervuilde eten af wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voedsel vergiftiging is sowieso niet besmettelijk! Het ergste wat je kan overkomen is dat 'ie over je heen kotst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is (gezien de duur) waarschijnlijk sprake van een voedselinfectie, die we vaak in de volksmond een "voedselvergiftiging" noemen maar het eigenlijk niet is.

Bij een voedselinfectie zijn bacteriën, virussen en parasieten de veroorzaker. Bij een voedselvergiftiging zijn giftige stoffen de boosdoeners.

Voedselinfectie is besmettelijk, daarom het volgende:
Als je een voedselinfectie hebt, dan kun je de volgende maatregelen nemen om te voorkomen dat anderen ook ziek worden:

* Bereid geen voedsel voor anderen. Houd dit vol tot 3 dagen na het verdwijnen van de klachten.
* Was je handen na toiletbezoek en gebruik een eigen handdoek of keukenrol voor het drogen van je handen.
* Gebruik als het mogelijk is een apart toilet en spoel deze door met de klep omlaag.
* Maak dagelijks het toilet schoon. Doe dit van schoon naar vies: begin bijvoorbeeld bij de lichtschakelaar en eindig met de toiletpot. Vergeet de deurklink, de kraan en de spoelbak niet.
* Als je moet overgeven, doe dit dan het liefst op het toilet. Probeer in ieder geval niet te braken in een ruimte waar andere mensen zijn.
* Was alles wat met braaksel of ontlasting bevuild is op minstens 60 graden Celsius. Laat het direct daarna drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kan wel zoenen maar doe het safe met een mondkapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kan wel met mondkapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We?, kan. Ik zoen niet met vreemden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als hij dat ook wil dan kan je prima met hem zoenen!
Het is namelijk niet besmettelijk zoals bij buikgriep ofzo