Ondertemperatuur en benauwdheid, Oorzaak?

Als iemand een ondertemp heeft van 34 graden het koud heeft en benauwd is waar kan dit aan liggen? (die persoon is te eigenwijs om naar de dokter te gaan.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
15.4K

Het beste antwoord

Benauwdheid zorgt voor onvoldoende zuurstof in het bloed.
Onvoldoende zuurstof in het bloed leidt tot gebrek aan energie, gebrek aan warmte.

Dit is een serieus probleem, daar moet je echt mee naar de dokter gaan. Het kan van alles zijn (van longproblemen tot bloedarmoede etc) maar er moet wel echt wat aan gedaan worden.
Zuurstofgebrek kan ook leiden tot beschadiging van organen, van hersenen, etc.

Ik zou maar snel een afspraak met de dokter maken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een temp van 34 graden klinkt mij nogal ongerustmakend in de oren, zeker in combi met de benauwdheid.
Dat diegene het koud heeft vind ik dan weer niet vreemd.
Goed warmhouden, en als diegene het nog benauwder krijgt of andere verontrustende signalen/symptomen heeft, zelf de huisartsenpost bellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Aanvulling: "Onderkoeling begint als de lichaamstemperatuur zakt tot onder de 35 °C. Als de lichaamstemperatuur onder de 32 °C zakt, wordt de situatie kritiek en kan uiteindelijk dodelijk verlopen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothermie

Overigens kan bij een slecht functionerende schildklier de temp altijd aan de (flink) lage kant zijn; weet je of dit misschien altijd zo is of dat deze lage temp iets recents is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de zekerheid even naar de dokter ,hoewel als ik erg ziek ben heb ik ook onder temp ,hoge koorts nog nooit gehad succes