Werkt HIVremmers om HIV te bestrijden?

Iemand heeft nu geen HIV en ook geen AIDS, maar kan bij het constateren vam HIV, remmers gaan gebruiken om AIDS te voorkomen. Maar kan je bij voorbaat/preventief HIV remmers gebruiken om HIV te vermijden? Dus je bent gezond/Heb geen HIV en gebruikt die remmers om HIV te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Nee, HIV remmers werken niet preventief. Er zijn nog geen preventieve medicijnen bekend. De enige manier om HIV te voorkomen is het gebruiken van condooms.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bijgaand verslag gaat over een congres. Zij stellen dat behandeling met Microbiciden mogelijk remmend kunnen werken.

Maar alle onderzoeken ten spijt, er is nog niet een echt middel dat bewezen preventief werkt.

Toegevoegd na 12 minuten:
toelichting:

HIV remmers zijn geneesmiddelen die de vermenigvuldiging van het virus alleen maar kunnen afremmen; ze kunnen het virus niet doden, zoals bijvoorbeeld antibiotica met bacteriën wel kunnen. In zoverre zijn ze niet preventief (wat antibiotica in feite wel kan doen).

HIV remmers worden in verschillende klassen ingedeeld, naar de wijze waarop ze het virus aangrijpen, bijvoorbeeld door het virus te blokkeren zodat het niet in de celkern terechtkomt, door te verhinderen dat nieuwe virusdeeltjes de celkern verlaten, of zelfs helemaal een cel kunnen binnendringen.

De huidige HIV remmers werken allemaal in op het HIV virus zelf en niet op gezonde cellen van mensen. Een middel met microbiciden zou eventueel als pasta in de vagina of anus kunnen worden ingebracht en zo HIV besmetting kunnen voorkomen. Dit zou in combinatie kunnen met het gebruik van condooms, bijvoorbeeld bij partners waarvan één van de partners aids heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je stelt een hoop vragen over hiv en maakt je mogelijk zorgen dat je besmet bent.Er bestaat een combinatie therapie die gebruikt word om vrij kort na een mogelijke besmetting te voorkomen dat het virus aanslaat.Als ik het uit je vragen goed begrijp gaat in jouw geval om orale sex en ben je vrouw.In dat geval is de kans zo goed als nul.Voor goede en betrouwbare informatie kunt u bellen de aids soa lijn
tel nr 0900 2042040
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enige en meest betrouwbare preventiemiddel is het condoom (durex voor de man en femidom voor de vrouw)

Toegevoegd na 1 minuut:
of geen seksuele betrekking hebben natuurlijk... en er bestaat ook nog de kans om besmet te raken via bloed (bvb gebruikte naald, open wonden).