Hoe kan het dat kanker veel meer voorkomt in Europa en Amerika dan in bijvoorbeeld Afrika en Azië?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
8.5K

Het beste antwoord

Ik vraag me af of de conclusie in de vraag helemaal klopt. Of bedoel je bepaalde types van kanker?
Over de hele wereld komt kanker voor en soms is er een verband met de omgeving waarin de mensen leven of onder welke omstandigheden. Vervuiling, welstand, slechte werkomstandigheden, leefwijze, vergiftiging zoals de kinderen met lood bij een batterijfabriek een dezer dagen. Allemaal omstandigheden die kunnen leiden tot kanker. Niet elk mens is genetisch even gevoelig voor kanker en ondanks slechte omstandigheden krijgt iemand toch geen klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Allereerst heb je het verschil in ontwikkeling van de zorg. Met name in africa, maar ook in bijv. mongolië lopen ze nog ver achter, en word de ziekte niet herkend/geregistreerd.
Daarnaast heb je het grote verschil in voedsel, wij eten heel wat meer e-nummers, en wonen vlakbij industrie.
Kanker komt daarbij met name voor op wat oudere leeftijd en in ontwikkelingslanden is de leeftijdsverwachting sowieso veel lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de 'westerse leefstijl'. Men vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. In de opkomende economieën in Azië komt het ook steeds meer voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dat klopt, in het westen gebruiken we veel meer kunstmatige dingen, en juist die zijn kankerverwekkend. (denk bijvoorbeeld aan het slikken van de pil.... roken... enzo)
Cryofiel
13 jaar geleden
Roken is natuurlijk - tabak is een puur plantaardig product. Er zijn ook vele andere puur natuurlijke stoffen die kankerverwekkend zijn.
Zoals eerder genoemd ligt het voornamelijk aan het eten. En dan niet zozeer wat jij eet maar hoe het eten geproduceerd wordt. Al die hormonen in vlees, genetisch gemanupileerd eten. En wat vooral heel belangrijk is dat wij een belangrijke grond stof missen die essentieel is ter aanvulling van anti oxidanten en dat is Selenium. Een tekort aan deze anti oxidant veroorzaakt meerdere welvaartziektes dus ook kanker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast onze overvloedige levensstijl, die nogal wat vormen van kanker kan versnellen of zelfs veroorzaken, is de belangrijkste reden dat we hier gemiddeld veel ouder worden dan in genoemde landen.

En minder lang leven is minder kans op kanker ; hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat er een keer iets verkeerd gaat lopen in je cellen. Als je voor die tijd het tijdige al met het eeuwige hebt verwisseld, is de kans op kanker natuurlijk beduidend kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel een kwestie zijn van alle bijproducten die in de voedselketen zitten.Denk maar eens aan alle geur kleur smaakstoffen en conserveermiddelen die toegevoegd zitten.En dit zijn echt niet allemaal stoffen die uit de natuur komen.Vroeger werd er nog sulfiet aan het gehakt en vlees toegevoegd om het mooi rood te doen lijken.En niemand kent de uitwerking van deze stoffen en wat deze aanrichten op lange termijn in ons lichaam.En nu met die grote brand weet ook niemand wat er vrij gekomen is.Er wordt om massahysterie tegen te gaan gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.Maar niemand verteld ons wat er werkelijk vrijgekomen is via lucht en bodem.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze weten het wel maar zullen het voorlopig nooit toegeven.Zoals bij elke ramp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bevolking in die landen eten veel rouwe groente en fruit,dat scheelt aanzienlijk.

Toegevoegd na 19 minuten:
Dat ben ik eens met mijn vorige schrijver.Dr.Moerman was hier ook mee bezig,hij testte dit uit op zijn duiven,de een gaf hij selenium door de zaden,en de andere niet .De duif met selenium leefde nog lang en de andere ging dood.Dr. Moerman heeft zich heel veel jaren met het bestrijden van kanker bezig gehouden.Net als hooggedoseerde C en D,doe ook veel voor je lichaam,deze stoffen vind je bijna niet in wat je eet.En brandnetels kun je koken en het sap op drinken ook een oxidant.Vandaar ook dat mensen in Afrika en Azie deze ziekte niet zo gauw zullen krijgen als wij,door het verse fruit en veel rouwe groente die ze eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnt ook een verband te zijn met het drinken van groene thee. In Azië wordt dat zeer veel gedaan, ook witte thee is daar vaak van de partij, deze thee bevat vele goede stoffen, zoals stofjes die kwaadaardige cellen zoals kanker tegen gaan. In west-europa wordt er nog niet zo veel thee gedronken als in Azië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd. Kanker is een degeneratief proces dat op hogere leeftijd nu eenmaal meer voorkomt. In landen waar de gemiddelde levensverwachting lager is vindt men kanker minder belangrijk. Niet geheel onterecht.