"In het begin zal men niets merken van botontkalking, totdat het bot zo verzwakt is dat er een breuk optreedt. De polsen en de rugwervels breken vaak als eerste. Vanaf het 74e levensjaar breekt er ook vaak een heup. Ook kunnen er breuken ontstaan rond de knie. "
Je kunt meer lezen bij bron 1.

Je kunt ook de symptomenchecker doen.
http://www.gezondheidsplein.nl/symptomenchecker

Je kunt hier even kijken voor de symptomen:
http://www.gezondheidsplein.nl/symptomenchecker/1909/osteoporose.html
" pijn in lies of heup (na val)

verkorting been

onvermogen gewicht te dragen

voet bij heupaandoening naar buiten gedraaid

pijn in wervelkolom

toenemende misvorming

lengteverlies

verdoofd of tintelend gevoel

stijve gebogen houding

pijn

op oudere leeftijd veel voorkomende aandoening"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga naar je huisarts. Rontgenfoto's kunnen osteoporose uitsluiten of bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je zeker zijn laat dan een botdensitometrie uitvoeren:

Een botdensitometrie (1) wordt uitgevoerd om osteoporose (2) of botontkalking op te sporen.
Botmeting bepaalt de dichtheid van het plaatselijk bot BMD: Bone Mineral Density of botdichtheid BMC: Bone Mineral Content of botmineraalgehalte
Het is volkomen pijnloos en duurt slechts enkele minuten:je kan er ook je huisdokter eens over spreken.
fremar
13 jaar geleden
wat nathan zegt. alleen dmv een scan.