Wie weet hoe je sneller van de griep afkomt? Want dit is zooo irri

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (7)

Neem een hete douche, koop antigrippine of paracetamol
Ga lekker onder de dekens en zweet het uit.
13 jaar geleden
echina force slikken dat verhoogt de weerstand. Verwacht echter geen wonderen

En het feit dat het je zo ergert doe me vermoeden dat je al weer aan de beterende hand bent. Ben je nog midden in de griepaanval ben je meestal zo ziek dat het je niks meer kan schelen allemaal

beterschap
13 jaar geleden
Uitzieken is het enige wat er op zit. Kruip in je nest, neem wat paracetamol als je jezelf te slecht voelt, en geef je lichaam de kans om het weg te werken.

Als je naar de dokter gaat, duurt het zeven dagen. Als je uitziekt, duurt het een week ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL. Juist: +
Als je echt griep had, dan zat je niet achter je pc, maar lag je in bed.

Waarschijnlijk heb je een verkoudheid?

Dat is zo'n kwaal die vanzelf gekomen is, en ook vanzelf weer weg gaat.

Zout snuiven en stomen met puur water wil de symptomen wel wat verzachten, maar je wordt er niet sneller beter van.
Dus kijk een film, lees een boek en geniet er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hete grog nemen (sap uitgeperste citroen, borrel, honing en aanlengen met heet water) en 2 paracetamol voor het naar bed gaan en dan lekker zweten en de volgende dag ben je wrs beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je wel iets beter laten voelen maar zorgt er niet voor dat je de volgende dag beter bent. Griep = uitzieken.
Je komt _niet_ sneller van de griep af. Je kunt wat huismiddelen inzetten tegen de symptomen (paracetamol tegen de hoofdpijn, lekker slapen tegen de brakheid, zo goed mogelijk proberen te eten, veel drinken, warm douchen tegen de snotkop), maar sneller zal het niet gaan, hooguit wordt het wat draaglijker.
En ja, zoals anderen al zeiden: als je je zo ergert, en als je achter de comp kruipt, dan ben je al flink op weg naar herstel (of je hebt geen griep).
De beruchte tussen-hangen-en-wurgen-fase, te ziek om op te zijn en te 'beter' om in bed te blijven.
Zit het maar uit, en beterschap voor die tijd dat het nog duurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. 'Serieuze' dokters die de stelling al bijna even lang
afdoen als larie, kregen ongelijk.
Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan
om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.

Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter.