niet teveel bij nadenken, gewoon puur uit je gevoel..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gedicht komt uit je hart..
Vaak ontstaat dit als vanzelf met daarbij de drang om het op te schrijven.

Wil je het forceren dan lukt het juist niet.

Maar probeer eens een velletje papier te pakken en ga wat brainstormen. Schrijf korte rijmende zinnetjes, pak er wat woordjes bij die je mooi vind en schrijf zo eens een heel velletje vol. Da's een goeie oefening om mee te beginnen.

Wanneer je ineens een mooie zin in je hoofd krijgt, schrijf het dan meteen op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gevoel/verliefdheid omzetten in woorden.

Dus je moet wel verliefd zijn, dan zou het vanzelf moeten komen en probeer dan niet andere liefdesgedichten na te schrijven dat zou je verliefdheid te kort doen.

Hoe het aankomt is dan weer de volgende (goeie) vraag.

Roosjes zijn rood,
viooltjes maken muziek
your question is good
en dit is mijn repliek