Wat kunnen redenen zijn voor een ruw en branderig gevoel aan iemands gehemelte?

In ieder geval (in dit geval) niet door te heet(warm) gegeten te hebben..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Als je iets hards hebt gegeten kan je gehemelte beschadigd zijn. Dat zou dat gevoel kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je peper hebt gegeten, of een sweertje in je gehemelte, denk ik

Toegevoegd na 2 minuten:
meestal genezen beschadigingen heel snel in je mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je met iets eten waar een scherp puntje aanzat je gehemelte beschadigd {kan al met een chipje}
daar is wat viezigheid in gekomen en dat is gaan onsteken

oplossing is spoelen met water met daarin zout opgelost na iedere maaltijd en een paar keer tussendoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je pikant eten op.
soms heb ik ook dat mijn gehemelte gaat vervellen lijkt wel, of je hebt je met iets gestoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heb je een voedselallergie. Komt bijvoorbeeld veel bij appels en abrikozen voor. Kijk eens op onderstaande website of jouw klachten daarmee overeenkomen.