Waarvoor is Chromium Picolinate eigenlijk en wat zijn de gevolgen bij gebruik?

is Chromium Picolinate ook voor vrouwen die letten op hun figuur en naar de gym gaan en er nog steeds vrouwelijk uit willen zien?waarvoor is het eigenlijk en wat zijn de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Het is een voedingssupplement, chroom in een bepaalde verbinding. Je hebt chroom nodig voor de glucosestofwisseling. Bij een tekort kan het helpen om je suikerhuishouding weer in evenwicht te krijgen met als effect dat je minder vet opslaat. Tekort aan chroom loop je eigenlijk alleen maar op bij een onevenwichtige voeding met veel geraffineerde voedingsproducten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Chroom komt voor in gist, zwarte peper, lever, champignons, bier en melasse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even voor je gezocht op internet maar het schijnt troep te zijn waar je heel erg ziek van kan worden. Het wordt wel gebruikt om af te vallen maar er wordt steeds voor gewaarschuwd om er niet aan te beginnen.
Het is een voedingssupplement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn je bronnen, Nynke54?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wat vertaald op sites. Geen duidelijke bronnen. In een aparte case report, een 24-jarige man die al een supplement met chroompicolinaat gedurende twee weken te nemen tijdens zijn training sessies ontwikkeld acuut nierfalen. Hoewel chroompicolinaat is de vermoedelijke oorzaak, is het belangrijk op te merken dat er nog andere ingrediënten in de toeslag die kan verantwoordelijk zijn geweest. Er zijn een aantal problemen die chroompicolinaat kan niveaus van neurotransmitters (stoffen in het lichaam dat doorgeven van zenuwimpulsen) beïnvloeden. Dit kan mogelijk een bron van zorg voor mensen met aandoeningen zoals depressie, bipolaire stoornis en schizofrenie. Chroompicolinaat kan een additief effect in combinatie met diabetes medicatie en veroorzaken bloedglucosewaarden te dippen te laag. Daarom is het belangrijk om uw arts te raadplegen voordat u een vorm van chroom, indien u ook diabetesmedicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
_Elk_ voedingssupplement, sterker, _elk_ voedingsmiddel is foute boel in de verkeerde dosering.
Water is prima voor je, maar drink geen 15 liter per dag. Zout heb je nodig, maar eet geen potje in 1 keer leeg.
Dus niet te snel panieken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, Nynke. Ik kom al jaren veel tegenstrijdige kwalificaties van chroom in verschillende verbindingen tegen, zelfs op één en dezelfde website: http://search.freefind.com/find.html?id=38869215&pageid=r&mode=ALL&n=0&query=chroom Sterkt mij weer bij het streven naar een evenwichtige voeding en voorzichtig suppleren waar dat echt nodig is.
Suppletie met chroom is alleen zinvol bij mensen met een tekort aan chroom. En dat komt alleen voor bij een klein aantal mensen die sondevoeding krijgen. Zie de link hieronder.

Dus: raadpleeg je huisarts voor je iets dergelijks gaat gebruiken.

Groet,
Doortje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij werd het voorgeschreven door de huisarts vanwege hypoglychemie, omdat het zorgt dat de bloedsuikerspiegel wat egaler blijft.

Chroom wordt vaak in verband gebracht met zware, negatieve bij-effecten, maar of dit voor alle soorten chroom geldt, is mij niet duidelijk.

Omdat de kans er is dat het schadelijk is, zou ik het niet zomaar op eigen houtje gaan gebruiken, maar met je arts overleggen.