Het klinkt misschien gek maar het is de suikerverslaving.
Suiker maakt een stof in je hersenen aan nl.'opioïden.
Deze stoffen geven een prettig gevoel en je kan hier dus verslaagd aan raken.
Ook al vind je koffie en thee zonder suiker het lekkerst, dan zit het in zoveel dingen die niets toevoegen aan voedingswaarde maar iets waardoor we het lekker vinden.
Vruchtensappen, ketchup, ontbijtgranen, al het witte spul zoals wit meel, witte rijst, wit brood. Deze hebben dezelfde invloed op je bloedsuikerspiegel als suiker en zal het moeilijk maken om de suikerverslaving te overwinnen.
Ook alcohol is suiker en velen kunnen niet zonder een glaasje wijn, alleen om de smaak, niet om dronken te worden. Er zijn al veel mensen gestopt met roken en die gaan nu snoepen om wat te doen te hebben. Kinderen kunnen bijne niet zonder snoep en krijgen het vaak als beloning of voor troost. Ik denk nie dat er veel mensen zijn die alleen natuurlijke en volkoren producten eten en nooit een ijsje, frisdrank of toetje eten. Dus een behoefte aan niet natuurlijke suiker zit wel in de meeste mensen.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; verslaagd moet verslaafd zijn.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

nicotine, oftewel roken.
13 jaar geleden
gameverslaving komt ook steeds meer voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat roken met stip op 1 staat op de voet gevolgd door alhohol.

Toegevoegd na 37 seconden:
alcohol natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt natuurlijk alcolol! ;-)
itsme
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha...hips...;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proost!!!
Denk dat een eetverslaving ook aardig aan het inlopen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk zelf roken en dan alcohol want beiden zijn zo simpel te verkrijgen en de nadelige gevolgen daar wordt eigenlijk niet zo zeer iets over vermeld.
ja wel op de pakjes peuken, maar die zwaaien ze tog in de wind.
en alcohol???helemaal simpel om te nuttigen toch en welk kwaad kan het?
staat nergens vermeld.
maar voor je het weet...................VERSLAAFD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nagelbijten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat denk je van computer verslaving ?

Ik werk met computers maar dat is heel anders als thuis, maar we halen er ook heel veel uit, vakanties, auto, info over caravan,route planners, verzekeringen, het nieuws enz enz enz
En dan heb je nog bv hyves, facebook, multiply en twitter, als je dat allemaal wilt bijhouden ben je al een hele tijd kwijt, lol

Marianne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaving aan roken of seks.