is het gevaarlijk om als 14 jarige bij iemand naar binnen te gaan met 200 euro om een mobiel te kopen

via marktplaats heb ik een samsung galaxy gevonden die ik wil ophalen.
Van mn moeder mag ik m niet omdat ik zo graag de mobiel wou die ik nu heb.
Ik heb niet gebeld met de persoon maar volgens de naam is het een vrouw.
Wat kan ik doen om de situatie zo veilig mogelijk te maken?

Toegevoegd na 12 minuten:
het gaat om een samsung galaxy s , de prijs valt dus heel erg mee.

Mn moeder zal ooit wel merken dat ik hem toch heb gekocht dan word ze boos bla bla..
En dan later komt het weer goed.
En dan verkoop ik mijn oude telefoon weer gewoon

Toegevoegd na 9 uur:
Een telefoon voor200 euro is echt niet veel.
Ik heb nu ook al een telefoon die eigenlijk tussen de 400 en 500 kost.
Ga maar eens opzoeken hoeveel een blackberry prepaid kost.
De verkoper, Stacey zegt m te hebben gekregen bij he verlengen van haar abbonement.
De reden dat ik er naar toe ga in plaats van m te laten bezorgen is omdat ik wil kijken of ie helemaal i orde is.
Als ik dan uitgebreid kijk, m aan doe en in t menu kijk weet ik al dat het fout is.
Ik neem liever geen vriend of vriendin mee, als er dan toch iets gebeurt heb ik dat op mn geweten.

Waarom is de wereld zo slecht :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Kimath
13 jaar geleden
wat moet je als 14 jarige met een mobiel van 200 euro?
Ik heb zelf nooit meer dan 80 euro aan een gsm uitgegeven, dan heb je ook al een prima ding. Hoe lang heb je je huidige mobiel al?
En hoe ver weg is die persoon waar je de gsm op kan halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al een abonnement en een Nokia
http://www.goeievraag.nl/vraag/abonnement-telfort-nokia-n97-simkaart.96967
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop de telefoon prepaid.
De simkaart doe ik in de galaxy en de nokia ..
Ja die neem ik mee als ik ergens naartoe ga met mn moeder zodat ze niks zal merken
Kimath
13 jaar geleden
Dus je koopt een telefoon van 200 euro, zonder dat je moeder het weet, en houd die vervolgens ook geheim voor je moeder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was zo een beetje het plan ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw moeder kent jou beter dan wij dat doen. Als je deze zou mogen kopen,kom je na een paar maand weer van: Mama ik heb nu een mooie mobiel gezien,die wil ik. Wees tevreden met deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briljant plan Mitch. Je koopt een te dure mobiel, gaat tegen je ouders in en kan deze dan ook niet gebruiken waar je ouders bij zijn. Je zult dit toch eerst met je ouders op moeten lossen vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan m toch in mn kamer en op school enzo gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een bekrompen gedoe, 200 euro vind ik een normaal bedrag voor een toestel. (Bedenk dat je voor een leuk toestel 400~500 euro kwijt bent. Wat moet je dan, snoep, patat en die troep kopen van het zakgeld?
Laat die man toch een leuke gadget kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een zielig gedoe.
200 euro voor een telefoon is WEL veel geld, zeker voor een KIND van 14. Als een volwasse genoeg verdient is dat een ander verhaal.
Zo veel zakgeld dat je niet weet wat je er mee moet is ook al zielig.
En je moeder besodemieteren voor iets omdat je het wilt HEBBEN, hebben, hebben..., is te triest voor woorden. Als dit zo doorgaat wordt je een heel ongelukkig mens Mitch.
Kimath
13 jaar geleden
Je hebt al een telefoon van 400 euro?
Waarom ben je niet tevreden met wat je al hebt? @momo: ik ben het met je eens, ik denk dat hij ongelukkig wordt, materialistisch, en allerlei schulden, omdat hij constant nieuwe dure spullen wil hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is de wereld toch zo slecht?
Dat begint vaak al op jonge leeftijd, wanneer kinderen hun ouders gaan bedonderen bijvoorbeeld. De regels van fatsoen worden een beetje opgeschoven en nog een beetje en nog een beetje een voor je het weet doe je lekker waar je zin in hebt, en das nou weer de kern van onze slechte wereld. Er zijn normen en waarden, maar ook afspraken en regels en vertrouwen.
Ze zeggen wel eens verbeter de wereld en begin bij jezelf. Hier heb jij de kans om de lelijke kant van de wereld iets kleiner te maken.
Heus ik gun je alle mobieltjes van de wereld (behalve de mijne dan anders zit ik zonder telefoon)maar besef je wel goed hoe je je zaken aanpakt en dat je vetrouwen kunt beschadigen dat dat niet zo maar weer hersteld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik neem liever geen vriend of vriendin mee, als er dan toch iets gebeurt heb ik dat op mn geweten." Heel goed, dit is stap één: je beseft dat je iets gaat doen dat zo stom is dat je er geen vriend bij wilt betrekken, omdat jij het op je geweten zou hebben als er iets zou gebeuren. Nu de volgende stap: beseffen dat je iets gaat doen dat zo stom is, dat het een beter idee is om het gewoon *niet* te doen. Als er iets gebeurt, heb je dat namelijk nog steeds op je geweten. De rest van jouw leven, of als het tegenzit de rest van je ouders' leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ODE: Tnx voor je betoog! Nu ben ik nog trotser op mijn telefoon uit Taiwan =D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeten we dan ook maar stoppen met tv's, schoenen en kleding kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb al gevraagd of de papieren erbij zitten
ik ga er naar toe omdat dichtbij mn school is, het is veiliger dan eerst geld over maken en dan maar wachten of je ook echt je telefoon krijgt en om de telefoon te controleren
ik heb zoveel geld doordat ik mijn wii heb verkocht
ik hou mn sim kaart maar neem gewoon een nieuwe phone 200 euro voor een telefoon klinkt heel duur. maar bijna alle smartphones zijn rond de 500 euro als je m pepaid koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ODE nee, maar zowat al mijn kleren en schoenen zijn in china en taiwan gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ODE ik mag doordeweeks niet op de computer,
daar heb ik mijn ipod touch voor gekocht zodat ik toch op internet kan en youtube enzo.
het linkerkanaal van mijn ipod is stuk gegaan.
heel vervelend.
ik heb ook mijn mobiel maar die loopt steeds vast, dus daar heb ik niet veel aan.
dus...
met de galaxy kan je internetten, muziek luisteren en pingen en met de 1 ghz processor is de kans klein dat ie vast loopt.
het beeld is ook veel groter dan dat van een nokia n97 mini waardoor je makkelijker op toetsen kan drukken.
en extra's als hd filmen en layer zijn ook handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nog steeds erg blij met de mobiel die ik nu heb.
alleen is het erg vervelend dat ie zo sloom is, dat het touch screen vaak niet goed reageert, vaak vastloopt en on overzichtelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, zo werkt dat.
Mitch: Best ga je voor de HTC Desire HD. Dat is momenteel het beste en grootste toestel in de markt, daar wil het helemaal mooi op! (is helaas wel iets duurder, rond de 500 euro ;)) Zonder getrol: Als jij dat toestel wilt hebben, je Wii e.d. ervoor verkocht hebt, gewoon halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ wolgen de galaxy is ook rond de 500 xD maar ja, dat was eigenlijk de reden dat ik mn wii verkocht heb. gooit mn moeder roet in het eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor telefoon hebben jullie eigenlijk?
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb een Samsung sgh-d900i telefoon, gratis gekregen van mijn vader :)
Hij heeft een abonnement dat hij elke 2 jaar een nieuwe telefoon mag kiezen, dit was zijn oude gsm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke telefoon? Htc Nexus One. Ook leuk toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zijn allebij ook over de 200 dus ik weet niet wat jullie komen met...
Een jongen van 14 met een mobiel van 200 euro..
Ben je niet bang dat ie gestolen word... Een smartphone voor over de 200 euro is normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hohoho, ik ben het met eens hoor dat 200 euro reuze mee valt! De een geeft het uit aan patat, snoep en bier en de ander aan een luxe telefoon.
Kimath
13 jaar geleden
Haha, die telefoon van mij over de 200? Dat ding is van 2007. Die is echt niks meer waard, zitten ook al allerlei krassen en slijtplekken op :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dan tellen we die van jouw niet mee xD Maar je zegt t zelf.
Sommige geven t uit aan snoep bla bla
Ik geef t uit aan iets nuttigs iet waar ik iets aan heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, maar ja, je zou toch echt je ma moeten overtuigen, want stiekem een telefoon wordt niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil misschien 1 van jullie mee :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
200 euro voor een mobiel niet duur vinden als je veertien bent...dan staat je nog HEEL wat te wachten !! En hele wat engere dingen dan een aankoop via Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar wat zijn jullie allemaal overdreven zeg, laat hem toch lekker een mobiel halen.. Zijn vraag alleen was hoe hij dit veilig aan moet pakken, en dan begint er al een te blaren over kinderarbeid en de andere over hebzucht en die andere weer ' ja dat is te duur'.. je hoeft geen vadertje of moedertje te spelen. Mitch, als je via marktplaats koopt is het altijd riskant, als ik jou was zou ik sowieso wel iemand meenemen (goede vriend). Veel plezier met je mooie nieuwe telefoon die al die zielig uitgehongerde kindjes in afrika hebben gemaakt :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marleen 200 euro is echt niet veel!
ga jij maar eens naar een telefoon winkel zal je zien dat alle smartphones prepaid over de 200 euro kosten. @ jessie hellemaal gelijk ik vroeg niet of ik m moest kopen of niet,
en dingen over arme kinderen daT IK EGO BEN ENZO. voor die kinderen is het erg maar ze verdienen er wel geld mee om te leven, zonder dat beetje geld waren ze al doodgegaan van de honger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, wat verschrikkelijk zwart-wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK HOEF NIET MEER TE HOREN DAT JULLIE DENKEN DAT 200 EURO VOOR EEN NIEUWE, NUMMER 1 SMARTPHONE VEEL IS.
IK VRAAG HOE IK HET ZO VEILIG MOGELIJK KAN MAKEN.
IK GA MORGEN NA SCHOOL NAAR DIE VROUW!
Kimath
13 jaar geleden
Succes, laat je weten hoe het is gegaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath zal ik doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is duur.
maar je kan er veel mee agenda, spelletjes, bellen, smsen, pingen, internet, email, agenda, calculator, films kijken.
een mobiel is een soort alles in 1 geworden. het is duur maar het zijn normale prijzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om of het duur is 'voor een bepaald merk telefoon', het gaat er om of het een hoop geld is voor iets dat niet noodzakelijk is. Anderhalve ton voor een huis is ook niet duur , maar je maakt mij niet wijs dat je het DAAROM gaat kopen. Zesduizend euro voor een auto is een prachtige prijs, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het er voor neer kan leggen. En vijftien euro is ook niet duur voor een kilo biefstuk, maar daarmee kan nog niet iedereen het elke dag eten.
ELKE uitgave van 200 euro is een heleboel geld voor een veertienjarige, aangezien het gemiddelde zakgeld op die leeftijd 50 euro per maand is, en het uurloon nog geen 2,50 bruto. Honderd werkuren salaris voor een niet-noodzakelijk uitgave is ALTIJD veel geld. En je kunt elke euro maar één keer uitgeven. Natuurlijk moet je zelf weten HOE je je geld over de balk smijt, maar dan moet je achteraf ook niet gaan janken dat je zó veel geld hebt gespendeerd aan een onzindingetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hear hear.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marleen een biefstuk enzo is niet iets noodzakelijk en ik ben vegetarier.
een mobiel is wel belangrijk
Kimath
13 jaar geleden
Hey Mitch, je bent er weer. Heb je je nieuwe mobiel al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik ben nu op school,
ik ga er straks naartoe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot hoelang heb je les? Dan weet ik wanneer ik bij deze vraag moet terugkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een half uurtje. over ongeveer een uurtje is de ontknoping xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag ik weten wat jullie er slecht aan vinden om je telefoon om te ruilen voor een nieuwere?
ik ben gewoon echt geintreseert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst goed dat je de discussie volgt! Ik denk niet dat mensen reageren omdat ze het een probleem vinden dat je een oudere telefoon voor een nieuwere ruilt. Als het je eigen geld is en je leent niet, dan is die beslissing aan jou. Jij moet met geld leren omgaan en daar horen ook fouten maken bij. Daarmee zeg ik niet dat het een foute keuze is. Volgens mij gaat de discussie niet over de telefoon. Dit gaat erover dat de ouderen onder ons 200 euro veel geld vinden voor een 14 jarige. mijn dochter kocht toen ze 11 was een iPod Nano van 160 euro. Ongeloofelijk veel geld. Maar daar had ze voor gespaard en die keuze bewust gemaakt. Ze is daar nog steeds blij mee, maar wil nu eigenlijk liever een iPod touch. Als ze het geld zou hebben moet ze wat mij betreft dat zelf weten mits ze overlegt met ons, mits het niet van haar kledinggeld af gaat en mits ze er niet voor leent. Persoonlijk vind ik het niet goed dat als een ouder iets verbied dat je het dan achter de rug om moet doen en later de confrontatie aan gaat als het te laat is. Dat vind ik zwak. Als mijn dochter dat zou doen, zou ze toch een groot probleem hebben. Het zou sterker zijn als je vooraf met je moeder overlegt. Je had kunnen voorstellen om je eigen telefoon te verkopen en het geld te doneren aan een goed doel. Ook had je kunnen vragen welke beslissingen over je eigen? geld wel en welke je niet mag nemen. Je zou haar kunnen vragen wat het werkelijke bezwaar was tegen de aankoop. Als je netjes in discussie was gegaan en haar mening had gerespecteerd had je hier nu niet meer dan 50 reacties gehad op een verder goede vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies!
ik koop het met mn eigen geld enzo,
heb ervoor gespaard.
en toch word ik egoistisch enzo genoemd.
ik heb al een paar keer geprobeerd een gewoon gesprek met mn moeder te voeren over de telefoon maar dan zegt ze dat ze geen discussie wil voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke jongens.....
de ontknoping.. ik ben na school naar het huis van de persoon gefietst.
ik heb op de fiets zitten nadenken over of ik het moet doen.
ik bedacht dat als mn moeder er dan toch ooit achterkomt ik waarschijnlijk toch een straf krijg en dat het een paar dagen niet gezellig zal zijn in huis,
ze heeft al een paar keer gezegd dat als ik het toch stiekem zal doen ik een fixe straf zal krijgen. het zal erg vervelend worden om de simkaart steeds te moeten verwisselen voor ik thuis kom en weg ga.
ik heb besloten het niet te doen.
ik heb afgebeld. om ervoor te zorgen dat ik me niet bedenk heb ik 2 paar nieuwe nikes en een nieuwe (nep!) bont muts gekocht.
ik zit nu in de mcdonalds maar heb toch een beetje spijt. ik blijf toch bij mijn standpunt dat 200 euro niet veel is voor een mobiel, ik ben bij de phonehouse geweest en daar naar prepaid prijzen gekeken van verschillende telefoons.
bijna alles is boven de 200 euro. ik laat de vraag nog ff open voor reacties.
na een paar dagen sluit ik m. ik heb echt spijt!!!!!!
maar het zal wel beter zijn zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd met je volwassen besluit !! Uiteindelijk zul je je er beter bij voelen. En overleg gewoon met je moeder wat je het beste kan doen als je op niet al te lange termijn toch een andere mobiel wilt ; eerst je huidige verkopen, klusjes in huis, een bijbaantje..... Ik ben helemaal met je eens dat 200 euro niet duur is voor een dure mobiel, maar het is en blijft een onverantwoord grote uitgaaf voor iemand zonder of met heel erg weinig inkomen. Mijn dochter wil heel graag een piano, en we hebben er een gezien - een goeie - voor 250 euro. Echt, geen geld voor een goede piano, maar dat wil niet zeggen dat het binnen haar (of ons !!) budget ligt. Je kunt elke euro nu eenmaal een keer uitgeven, en een eenmaal gemaakte keus is een gemaakte keus, die kun je niet terugdraaien. Kijk dus niet alleen of je het geld wel kunt missen, maar ook of je het niet veel beter aan iets anders kunt uitgeven. Want du moment dat dat telefoontje in je zak zit, is het nieuwe eraf en de waarde verder gedaald. Enne, wees eens eerlijk ; de telefoon die je NU hebt, moest die er ook niet kostte wat het kost komen en heb je daar nu geen enorme spjt van ?? (Overigens heb ik je nooit egoistisch genoemd en zal dat ook nooit doen, ik vind het alleen allesbehalve slim. Maar dat mag je van een veertienjarige ook niet altijd verwachten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij niet, ODE wel 'Klopt, je bent niet naief, je bent zelfzuchtig.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfew, ben blij dat het goed is afgelopen. Hopelijk ben je blij met jouw nieuwe schoenen & muts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat ik blijer geweest zou zijn met de telefoon.
maar ja,
hoe zou ik m thuis moeten opladen. ik vind het wel een beetje eng toen ik afbelde bleef die gene een beetje aandringen dat ik toch moest komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Mitch, Je mag het best balen dat je de telefoon niet hebt gekocht, maar ik hoop dat je ook een beetje trots op jezelf bent dat je in ieder geval dit goed hebt overwogen. Over je impulsaankoop daarna zullen we het maar niet hebben, zoals ik al aangaf is het aan jou om te leren met geld om te gaan, maar je hebt wel je moeder te respecteren. Het siert je dat je er in ieder geval over nagedacht hebt. Ik hoop dat je de discussie ook kan aangaan met je moeder om er achter te komen wat nu echt het probleem is. Ik neem tenminste aan dat je nu ook ongeveer 200 euro hebt uitgegeven aan 2 paar nikes en een muts. Verder altijd oppassen met marktplaats. Er wordt veel nep verkocht en er zijn ook allemaal truuks om je erin te laten luizen. Een telefoon bij iemand afhalen en contact betalen is dan nog het minst riskant (als je maar laat weten waar je heen gaat).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat het trotse gevoel nog komt want nu ben ik alleen maar aan het balen. @ODE is al goed *knuffel* Ik heb mn moeder mn verhaal verteld en ze wist t al!
Ze wist al dat ik die telefoon op zou halen.
Die vrouw blijkt naar huis te hebbem gebeld toen ik op school was.
Mn moeder heeft niks gezegd omdat ze zou kijken of ik het echt gedaan zou hebben,
Ze is nu wel trots op me dat ik het niet gedaan heb.
Hopelij kan ik me wel trots voelen als ik morgen mn nieuwe nikes ga showen op school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha, wat een verhaal. Zat het in ieder geval wel goed met de telefoon. Grote kans dat je volgende keer wel een goede discussie kan voeren met je moeder. Ik vind het een ontzettend goede actie van je! Jij gaat er wel komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mitch: Respect dat je 'eieren voor je geld' hebt gekozen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De moraal van het verhaal? Gooi geen oude schoenen weg voordat je
2 paar nieuwe hebt gekocht. Al kocht je je een slag in de rondte, ga nooit tegen je ouders in. En nu nog ff een bosje bloemen voor je moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mn nokia is stuk, het touch screen reageert niet meer. probeerde met mn moeder een gesprek te beginnen over waar ik over mag beslissen en over de samsung galaxy.
gevolg schreeuwende moeder.
hele weekend huisarest, mag mn kamer niet uit.
mn halfzusje zou vandaag bij me komen slapen maar dat mag dus niet meer. en mn horoscoop heeft gelijk, ik ben veel liever op school.
daar zijn tenminste mensen die om me geven en niet alleen maar tegen me praten om te weten of ik geen huiswerk moet doen. mischien had ik toch gewoon die telefoon moeten halen dan had ik niet geprobeerd een gesprek te beginnen en had ik een leuk weekend gehad. jullie zeggen dat ik een volwassen keuze heb gemaakt maar als je op deze manier volwassen bent wil ik altijd kind blijven.
maar blijkbaar is het daar al te laat voor, ik ga liever dood
Kimath
13 jaar geleden
Je moet 1 weekend binnenblijven en je wil gelijk al dood?
Is dat niet een beetje overdreven reactie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voor een puber ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke laat dat doodgaan maar zitten
heb het alweer goedgemaakt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heee,man! cool down,wil je?
please....
Het is alleen maar echt gevaarlijk voor jou om alléén die GSM te halen,weet je. Ik wil niet dat jou wat gebeurt. (pffff.ga nóu eindelijk zelf slapen,...gelukkig herfstvakantie...) P.s. : je kan áltijd pb sturen.
maar ga NIET alleen naar zo'n iemand die je totaal niet kent enzo,k?

Het beste antwoord

* Naar je moeder luisteren

* Vragen of de persoon naar jou toe wil komen, desnoods tegen betaling van wat extra geld

* Neem iemand mee als je de telefoon wilt gaan halen

* Spreek af in een openbare gelegenheid. Heb zelf ooit een telefoon verkocht via MP en vervolgens afgesproken bij de MacDonalds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (33)

door geen contanten mee te nemen. of met (een van je) ouders/verzorgers te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 probleem...
Hoe moet ik dan betalen?
ik vind sowieso een telefoon van 200 euro echt belachelijk
maar goed

ga niet alleen met zoveel geld op zak naar vreemde mensen
je moeder meenemen zal dus niet gaan begrijp ik uit je vraag
maar neem dan bijvoorbeeld de vader of moeder mee van een vriendje of vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je oduers groot gelijk dat je er niet alleen naar binnen mag. Ik vraag mij sws af wat een 14-jarige met een toestel van eur 200 moet (les fl 440 gulden) Ik zou een ouder met je mee vragen en het toestel wel heel goed controleren. Ik heb er geen goed gevoel bij

Toegevoegd na 55 seconden:
oduers = ouders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is gevaarlijk en niet alleen om met 200 euro op zak te lopen maar ook om voor zoveel geld een gebruikte telefoon te kopen.
En denk je dat je ouders het niet door zullen hebben dat je een andere telefoon hebt ? als mijn zoon van 14 met een andere telefoon thuiskomt terwijl hij net een nieuwe had die hij zo graag wilde heeft hij heel wat uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens of hij niet net zo duur of bijna net zo duur is als wanneer je hem bij een vertrouwde GSM-dealer koopt.
Voor die paar tientjes zou ik geen risico lopen. Dus mijn advies: doe het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gevaarlijk, maar als de meeste mensen van marktplaats hebben het lef niet om 200 euro te stelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ik er niet achter komen dat mijn dochter zoiets zou doen!!!
je respecteert je ma dus echt niet nu!!

maar goed, heb je geen antw aan.
spreek met die persoon af in een winkel, cafetaria, in elk geval waar veel mensen zijn zodat die persoon, al zou ie "kwaad" willen doen, geen kans krijgt omdat er meerdere mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is gevaarlijk. En als je ouders niet weten waar je bent, is het nog veel gevaarlijker.

En jochie: vrouwen kunnen óók gevaarlijk zijn, nog afgezien van de vraag of het echt een vrouw is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je gelijk in, SuzyQ. +
Antwoord op jouw vraag is JA!!
Dat is zeker gevaarlijk, zelfs als je een vriend(in) meeneemt, want je weet niet hoeveel mensen je daar aantreft.

Als ik zie dat je 400 euro wil uitgeven, zoek je denk ik een I9000? Die kost nieuw bijna 500 euro.
Kijk eens bij de link van Belsimpel. Misschien kun je een abonnement of los toestel daar vinden dat je in no-time thuis wordt gestuurd.
Het is iets duurder, maar als je al 400 euro te besteden hebt als 14-jarige zal dat geen probleem zijn.

En nu even een reactie als ouder: Ik heb een dochter van 14 jaar en als zij met zo'n vraag zou komen zou ik haar voor gek verklaren en gelijk haar zakgeld verminderen, hahaha. Bedenk eens wat je allemaal kan doen met 400 euro + nog je maandelijkse kosten?

Toegevoegd na 14 minuten:
sorry, niet goed gelezen. zie nu dat het om een mobiel van 200 euro gaat. Dan blijft in ieder geval mijn reactie als ouder staan :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een nokia, ja.
Ik wil geen nieuw abbonement ik koop de telefoon prepaid voor 200 euro.
En daar doe ik mijn oude simkaart in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en waarschijnlijk om een jongen van 14.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met schoenmaat 42!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
42 half
En dan leef je toch met het vervelende gevoel dat je moeder er ooit achter komt ! Je onderschat moeders denk ik.
Voor de rest, minder hebzuchtig zijn. Het is geluk dat maar even duurt.
En ik begrijp dat je al een afspraak hebt.

Met angst in je lijf dat ding ophalen of afbellen als je het lef hebt .

En het voelt ook niet goed, anders zou je deze vraag niet stellen vermoed ik !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n goede deal lijkt vaak mooier dan dat het in werkelijkheid is.
Luister naar je ouders, je mag af en toe wel een leugentje om eigen bestwil gebruiken, maar zulke dingen kunnen slecht uitpakken. Dus informeer je ouder op een subtiele manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 jaar en dan 200 euro voor een telefoon?
Dat vind ik al raar.
Kan jij over 200 euro beschikken, zonder dat je moeder dat weet? Dat vind ik ook al raar.

Maar als dat allemaal zo maar kan, ga dan naar een winkel om voor dat geld iets te kopen.

Is het gevaarlijk? JA.
Hoe weet je trouwens dat dat ding wel goed is?
Dat is ook al een onzeker punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze weet wel dat ik 200 euro heb.
zelfs meer.
ik heb mn wii verkocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan vindt ze het niet raar als je die 200 euro ineens niet meer hebt, en er niets voor lijkt te hebben gekocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk je dat zij mn portemonee bijhoud ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag hópen dat ouders het een beetje in de gaten houden als hun 14-jarige kind met zulke bedragen rondloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee doen ze niet,
maar ik heb een pin pas (3 eigenlijk)
dus zo gevaarlijk is t niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb met je te doen.
Afgezien van de vraag of het gevaarlijk is Mitch (En ik denk dat dat best wel eens zo zou kunnen zijn) lees ik overduidelijk in jou vraag dat het niet goed voelt, alleen je hebberigheid wint het van je gevoel. Als iets niet goed voelt is het in de regel ook niet goed, niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet zeikerig overkomen maar dit is niet de manier om je zaken aan te pakken. Het is stiekem en oneerlijk en achterbaks wees een kerel en overtuig je moeder met goede argumenten, helpt dit niet dan wordt je de meest ongelukkige zoon die er is en zal je moeder alsnog overstag gaan of accepteer eenvoudig dat je niet altijd kunt krijgen wat je heel graag wilt hebben waarddor je het later makkelijker krijgt zonder die telefoon.
In deze (vooral voor kinderen)slechte wereld zou ik zelf minimaal 1 of 2 vrienden meenemen maar nog liever een volwassene. Je kunt anders vrij eenvoudig in situaties belanden die een invloed op de rest van je (nog jonge) leven kunnen hebben.
Doe geen domme dingen (nou een beetje dan) maar pas wel goed op jezelf want nederland heeft ook jou hard nodig. Suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minderjarige inwonende kinderen moeten naar hun ouders luisteren en tevreden zijn met wat ze hebben, ook al was de keuze om eerder iets aan te schaffen niet de juiste geweest op dat moment.
Zoek eerst de oorzaak waarom jouw toestel ,,vastloopt,,
Wellicht ben je te ongeduldig en toets je te snel jouw
commando,s in.

Als je toch ongeveer 200 euro te besteden hebt, zou ik
rond de tafel gaan zitten om een abo van voda te nemen
met een HTC Google Nexus ONE. (Android)Dat is veiliger en je hebt garantie en je kan mbv BLOX je wensen samenstellen mbt
bellen, sms, en mms,en en web.

Wat de verkopers van Marktplaats.nl betreft, is er bij sommige verkopers een aantekening van de betrouwbaarheid en een vermelding van meerdere activiteiten. Als je alleen naar zo,n verkoper toe zou gaan
ben je niet objectief genoeg maar verblind om het toestel
te kopen zonder het op een goede werking te controleren,
naar papieren te vragen etc.

Maar bovenal geldt dat je NOOIT alleen op pad moet gaan voor zo,n akkefietje en zeker niet zonder te laten weten waar je naar toe gaat.
En het risico zit er altijd in dat je bedrogen wordt, je geld kwijt bent en misschien meer.
Drijf niet jouw zin door met wat jij nu op dit moment wil.
Na deze ,,aanbieding,, komen er meerdere of gsm,s met nog betere snufjes zodat je die weer wilt hebben.

Om de vraag van jou te completen is het nuttig om ons te laten weten wat je hebt besloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld is niet zo slecht, maar jij bent zo naief...en dat is erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je moeder het goed vinden als je alleen die telefoon ging halen? Nee! Daarom moet je dus naar je ouders luisteren - over het algemeen weten zij wat wel en niet goed voor je is. Ze verbieden je echt niet van alles om vervelend te doen, maar uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het zeer onbetrouwbaar als je de prijs die normaal voor zo een toestel wordt gevraagd vergelijkt met de vraagprijs op marktplaats

http://www.samsunggalaxys.nl/prijzen

als je dit goed bekijkt weet je dat het niet te vertrouwen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
200 euro is in mijn ogen TE goedkoop.. Denk je ook niet?? Doordat ie zo goedkoop is, zou ik mijn twijfels hebben of de telefoon wel goed functioneert, of dat ze de telefoon uberhaupt wel heeft!

Bel haar eerst maar eens op of je langs kán komen, wanneer zij zegt dat ze het liever opstuurt, weet je in feite al genoeg.

En sowieso, als je een maandje (hoogstens 2) wacht, is de samsung galaxy s weer erg veel in prijs gedaald aangezien er tegen de feestdagen weer tientallen nieuwe smartphones op de markt komen.

Wanneer je echt naar de verkoopster toegaat, neem dan iemand mee en ga absoluut niet naar binnen wanneer je het niet vertrouwt. Spreek anders af op een centrale plek waar altijd veel mensen zijn. Station, cafe, winkelstraat.

Succes.

En nog 1 tip: Als je er zoooveel moeite voor moet doen, zou je het dan niet beter kunnen laten?
Misschien is het wel goed zoals het moet zijn, doe geen dingen waar je later spijt van krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die 200 euro zo'n groot risico echt waard?
Je weet niet wat er kan (!) gebeuren, dus ik zou zeggen, wee verstandig ;)
Neem het zekere voor het onzekere!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een mobiel tussen de 400 en 500 euro hebt en die nog goed is zal ik zowiezo geen nieuwe en al helemaal geen gebruikte nemen.
Om alleen te gaan is het ALLER doms te en gevaarlijkste wat je kan doen.
Als je het perse wil neem dan 1 of het best 2 mensen vrienden mee het best volwassenen en neem een goeie werkende mobiel mee voor als je hulp ofzo nodig hebt.
je kan ook op een openbare plek afspreken met veel mensen niet dan alsnog naar haar huis gaan. of laat haar naar jou toe komen maar zorg dan alsnog dat er iemand bij is. als ze alleenmaar wil dat je naar haar toe komt alleen dan deugt ze niet dus niet doen kom je daar met een vriend en vertrouw je het niet of is ze daar met een groep of blijkt het een man te zijn ga dan gelijk weg dan maar je oude en veilig zijn. kijk goed of de mobiel in orde is vraag eventueel een maand garantie ofzo.
het is nooit 100% veilig en overweeg toch het aan je moeder te zeggen. en gewoon te zeggen ik wil het het is me eigen geld punt:).

Toegevoegd na 9 minuten:
GA DIE MOBIEL NIET OPHALEN NEEM GENOEGEN MET WAT JE HEBT ZET HET UIT JE HOOFD JE WACHT FF EN FLOEP ER IS EEN MOBIEL WIE JE LIEVER WILT EN JE KAN EEN MOBIEL BETER NIEUW KOPEN.

KOOP DIE MOBIEL NIET!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is gewoon gevaarlijk. Een wedervraag aan jou: wat maken die dure telefoons zo special? Je wordt er echt niet gelukkiger van. Ga met dat geld leuke dingen doen, bellen kun je ook veel goedkoper, en...... je loopt geen onnodige risico's. Ik hoop dat je belangrijker dingen gaat ontdekken in je leven, er is n.l. zoveel. Heel veel liefs, en pas op jezelf. Gea.

Toegevoegd na 16 uur:
Mitch, met "bellen kun je ook veel goedkoper" bedoel ik eigenlijk niet het bellen op zich, maar dat je dat ook kunt doen met een goedkoper telefoontje. Die 200,00 euro kun je dan beter besteden. Dit even n.a.v. je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet jij wat mijn belkosten zijn :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mitch: de kosten van je telefoon zijn onderdeel van je belkosten.
Ik denk een Samsung Galaxy voor 200 euro en op Markplaats niet doen. Voor een goede Samsung Galaxy ben je veel meer kwijt. Dus Oppassen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je voelt op je klompen aan dat deze situatie gedoe met zich meebrengt.
vertel het toch aan je ouders.
beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lullige is dat je, als je dat ding koopt, volgende week weer een ander toestel ziet die je wilt hebben.

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Mitch. Zelfs ik, telefoonfreak als ik ben, zou in jouw situatie niet gaan voor de Samsung Galaxy. Ik heb nog geen reactie gezien hoe het gesprek met de verkoopster verlopen is, dus vandaar dat ik ook mijn duit in het welbekende zakje wil doen.

Nog niet eens zo lang geleden zat ik in een vergelijkbare situatie. Ik was 15 of 16, daar wil ik af wezen, en ik wou zó graag een brommer. Natuurlijk mocht dit niet van mijn moeder onder de noemer 'Alles waar jij naartoe moet is in de buurt' en 'spaar nog twee jaar door, dan kun je voor je autorijbewijs gaan' en ga zo maar door.

Natuurlijk was ik stronteigenwijs en heb ik in het geniep een brommer gekocht.
Nou ja, gekocht is ook niet het goede woord, want ik had hem nog niet eens betaald. Hoe kun je nu een brommer verborgen houden voor je moeder? Niet...maar met de smoes van 'Ach ma, hij is van een vriend en ik repareer hem.' kon hij bij ons in de schuur staan zonder dat het in de smiezen liep.

Maar om het verhaal kort te houden, ik had die brommer niet om hem doodleuk in de schuur te laten staan. Dus daar moest op gereden worden...Het was een brommer waarbij je hem moest aanduwen terwijl je de koppeling induwde. Hier heb ik mijn levensles geleerd; de brommer kreeg opeens tegendruk van de motor en deze sloeg aan. Ik hield de brommer niet en die vloog er onbemand vandoor.
Einde van het verhaal; veel leugens aan mijn moeder die ik moest verantwoorden, vier(!) kapotte autospiegels en twee kapotte autodeuren. Een onverzekerde brommer en een ventje dat er zonder bromfietscertificaat naar stond te kijken...Daar ging al mijn spaargeld en nog een jaar geen kinderbijslag krijgen omdat ik de aanvulling van mijn moeder moest compenseren. Dus zulke 'gevaren' kunnen jou ook treffen. Dan bedoel ik niet dat je spiegels moet gaan betalen, of deuren moet gaan uitdeuken, maar dat had je vast wel uitgevogeld.

Toen dacht ik ook bij mezelf 'oh, had ik maar'. En dat is wat ik jou ook wil aanraden. Niet omdat ik je de lol van die kekke Galaxy niet gun, maar omdat zoals iedereen je al vertelde, er volgende maand weer een betere telefoon komt.
Probeer voor nu van je N97 een backup te maken en daarna dat ding een harde reset te geven. 10 tegen 1 dat hij dan weer als een zonnetje loopt, en geloof me, als die galaxy s voor 200 euro wordt aangeboden, mankeert daar ongetwijfeld al het een en ander aan, anders gaan ze nooit 'zomaar' voor dat bedrag de deur uit.
Sterkte met wat je gaat doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een telefoontje zal niet zoveel problemen veroorzaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoop ik dat je straks gelukkig bent met je Galaxy en dat je niet gauw uitgekeken raakt op Android, maar als dat gebeurt dan komt er misschien ook wel een update naar Gingerbread.
Het is helemaal niet teveel! voor een kind van 14,Ik ben zelf 12 en heb de samsung jet die ik toen voor 300 ongeveer had gekocht;),Dus ik zou het gewoon eerlijk tegen mijn moeder zeggen en het dan oplossen;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op deze site, heb in gelijk een nieuwe voor dezelfde prijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt gewoon aandacht. Jajaja het is heel gevaarlijk je bent een heel klein weerloos kindje en we moeten je allemaal beschermen want kindjes zijn heel kwetsbaar en heel belangrijk. Ga gewoon die telefoon kopen het is jouw geld en keuze niet die van je moeder of de mensen hier. Over drie jaar en x maanden moet je het ook allemaal zelf beslissen al deze aandacht hier is fake en leeftijdsgebonden. Ga er maar vast mee oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd uitkijken met zulke dingen, je weet immers niet met wie je te maken hebt totdat je er eenmaal bent.

laat ze naar jou toe komen of spreek af op een openbare plek waar veel mensen zijn, als het dan fout gaat dan zijn er altijd wel mensen om je heen die je (misschien) helpen

neem je vader of moeder mee, das ook een optie natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit niet doen. Je kan tegenwoordig hele leuke mobieltjes krijgen bij een abonnement, waar je verder niet veel voor betaald; je zit er alleen een tijdje aan vast.
Daarnaast vind ik net als menig ander, dat iemand van 14 zo'n telefoon helemaal niet nodig heeft. Maargoed, dat zal wel komen omdat wij bijna allemaal stukje ouder zijn en ons niet kunnen voorstellen dat wij op die leeftijd zo'n telefoon hadden (en dat was ook niet zo, want toen waren die er nog niet)..
Toch zou ik je willen zeggen om hier goed over na te denken, en overweeg je keuzes goed.
En wat betreft het afspreken met die persoon, doen op openbare plek inderdaad en niet alleen gaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,Mitch!

NIET er alleen op af gaan,wil je?!
Je bent nog maar 14 (zelfs ik,en ik ben nou 15,zou dat niet alleen mogen van m'n vader).
Hij zegt áltijd dat er zoveel vage lui zijn,dus pás op!

Neem dan i.i.g. tóch een vriend(in) mee,ok?

Deze zaak is wat mij betreft,níet te vertrouwen,joh!
Je zegt zélf al,dat nu je 't gezien hebt (aandoen + in menu kijken) dat het níet pluis is.

Ga er in ieder geval NOOIT alléén op af (ik zeg héél eerlijk: werd ingefluisterd door m'n vader,maar ok...)

Neem dus in ieder geval iemand mee,liefst iemand die méérderjarig is (+ 18 jaar oud).

Ok,suc6!

Toegevoegd na 15 minuten:
wacht ff: je hebt nog niet gezien óf die GSM fout is(sorry,had ik ff fout gelezen: dacht dat je al ontdekt had dat hij niet ok was ,maar ok).

Maar joh,man!: ga toch niet met zoveel geld naar een vreemde toe,wil je?
En dan nóg: "Stacey" is écht volgens mij --én m'n vader trouwens---- géén vrouwennaam,hoor.

Uitkijken,man!
Ok,take care! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook gevaarlijk voor volwassenen. Altijd iemand meenemen. En anders koop je het ding gewoon niet.

Of spreek af op een druk terras ergens.