Gekookt vlees geven aan honden: ja of nee?En wat geef je ernaast op zo'n dag dat je vlees geeft?

Ik geef naast het gangbare voer ook wel eens vlees aan mijn hond: gekookt lamsvlees van de bioslager.
Aangezien de meeste hondenforums nogal gericht zijn op het barfen (=rauwvlees geven), krijg ik daar niet echt antwoorden.

Ik snap wel dat ze in de natuur ook geen gekookt vlees eten, maar alle vitaminen en mineralen zijn er toch niet door het koken helemaal uit verdwenen? Wat is dan voor mensen het nut om vlees te eten: mensen koken het toch ook; als er 0% vitaminen en mineralen inzitten kan je het net zo goed niet doen.

Verder hoop ik dat iemand mij links kan geven over wat ik daarnaast zou kunnen voeren; een hond kan niet leven op vlees alleen. Hoeveel groente en rijst (en wat voor soort rijst), en dat soort informatie.

Hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

mijn ervaring is dat het beter is om je hond geen gekookt vlees te geven... als je het dier perse vers vlees wil geven, geef het dan rauw vlees én de mogelijkheid om het te begraven... na een paar dagen zal de hond het vlees weer opgraven, met smaak eten en goed kunnen verteren....

de periode dat ik mijn honden vers vlees voerde is zo'n 30 jaar geleden...
waarom kies je niet voor een totaalvoer? moderne diervoeders zijn uitstekend van samenstelling ...