Wie heeft weleens een hersenschudding gehad?

En wat deed je toen? Ging je een paar dagen in een donkere kamer in bed liggen? Of deed je een paar dagen rustig aan in huis?
Had je daarna nog lang last van hoofdpijn en misselijkheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Idd een paar dagen in een donkere kamer en rust! Bij een lichte hersenschudding een paar dagen tot een week.
Geen last van hoofdpijn en misselijkheid daarna gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja...ik heb wel eens een hersenschudding gehad... zo'n 35 jaar geleden...
de klap die ik kreeg resulteerde in hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid... toendertijd werd het advies gegeven om stil te liggen in het donker... of dat donker enig effect had, kan ik me niet meer herinneren, maar het stil liggen bleek erg belangrijk... als ik in de eerste dagen overeind kwam werd ik draaierig, misselijk, hoofdpijnerig... en was blij als ik daarna weer plat en stil lag... ik geloof dat ik een dag of tien heb gelegen... daarna weer rustig aan opgestaan... maar heb nog wel een aantal weken last gehad met snel overeind komen, dat ik dan draaierig werd... dat liet ik dus wel uit m'n hoofd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat donker is belangrijk omdat door een hersenschudding je reflexen niet goed werken. Dat gaat bijvoorbeeld ook om de pupilreflex, waardoor je pupil kleiner wordt als er meer licht in schijnt. Als je een hersenschudding hebt, blijft je pupil (veel langer) groot als er veel licht in schijnt, met als gevolg dat een beetje licht je al kan verblinden. En dat is niet bepaald bevorderlijk voor de knallende koppijn die je waarschijnlijk toch al hebt, en bovendien is het niet goed voor je netvlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o... dank je ... weer wat geleerd...
Toen ik acht jaar was heb ik twee weken in het ziekenhuis gelegen met een zware hersenschudding. Ik ben zelfs twee dagen blind geweest daardoor. Ik ben met mijn fiets gevallen en met mijn hoofd op de straat terecht gekomen. Ik kan me niet meer herinneren of ik nog lang misselijk ben geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een hersenschudding gehad toen ik als kind van de trap viel en op mijn hoofd op een tegelvloer terecht kwam. De huisarts adviseerde mijn ouders om me veel te laten slapen en dan ook zonder hoofdkussen. Ook moest ik ieder uur gewekt worden. Het beste is om goed te rusten, minimaal een week in ieder geval en ik denk dat de klachten dan minimaal blijven, succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil bijna vragen wie er nu nog nooit een hersenschudding gehad heeft...

Maar om even op de ergste terug te komen. Bij die bewuste klap was ik niet alleen een paar uur bewusteloos, maar hield het ziekenhuis mij ook nog een 2 á 3 weken kunstmatig in slaap. Met als resultaat dat er een lange revalidatie volgde. De spieren verslappen na verloop van tijd. De stembanden worden ruw beschadigd door de inturbatie. En zo zal ik je nog wel een aantal nadelen kunnen opnoemen...

Maar ik heb heel erg lang last gehad van bijna migraine achtige hoofdpijn. Verrassend genoeg verdween die hoofdpijn acuut na een verhuizing na een andere plaats en onder die hoogspanningsmast vandaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lang geleden! Ik was denk ik een jaar of zes, toen ik (naar later bleek door bloedarmoede) flauwviel en zo met mijn hoofd op de harde stenen vloer van de berging kletterde.

Nou zijn kinderen van die leeftijd natuurlijk best sterk, en herstellen ze snel. Ik kan me ongeveer een week van donker en veel slapen herinneren, en natuurlijk staalpillen voor de bloedarmoede, maar toen het over was, was het ook echt over. Geen last gehad van naweeën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Xyzzie;

Ik heb ooit een lichte hersenschudding gehad met een leemte in mijn geheugen van een half uur als gevolg. Meteen erna was ik gedesoriënteerd en nogal emotioneel. Ik ben die nacht om de paar uur gewekt en de volgende dag gecheckt in het ziekenhuis. Wel een paar dagen erg moe geweest en wat neerslachtig, maar verder geen fysieke gevolgen ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tjee met mijn beroep en scooter van vroeger heb ik wel 100 hersenschuddingen gehad haha.
maar even serieus.
ik lag met mijn zonnebril op in bed, elk geluid dreunde door mijn hoofd, e van spuugen kreeg ik meer hoofdpijn, dus het werd stil liggen niet bewegen anders misselijk en spuugen. de zonnebril is nog steeds mijn vriend, ik heb 5 dagen in de week zware hoofdpijn dus dan zit ik weer of geen weer met mijn zonnebril op.