Tips voor pijnlijke gewrichten..?

Ik heb veel last van pijnlijke gewrichten en wil daar liever niet teveel medicijnen voor gebruiken. Ik zou het liever in de homeopathische/kruiden hoek zoeken of in voeding.. ik gebruik al glucosamine en magnesium maar dat doet nauwelijks af aan de pijn.. vooral mijn knie gewrichten, mijn heupen en enkels geven last.. wie kan me wat verder op weg helpen?

Toegevoegd na 17 uur:
Even voor de duidelijkheid: er is onderzocht op reuma en dat is het (nog) niet.. ik blijf daarvoor wel onder controle omdat het wel in de familie zit. Het lijken u bijverschijnselen van de overgang te zijn maar helaas is het daardoor niet minder pijnlijk...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Goeie vraag.

Verstandig dat je een natuurlijke oplossing zoekt.

Mijn tip: Levertraan innemen.
Vloeibaar of in capsule vorm. Werkt echt.
Elke dag gebruiken en binnen een paar weken nemen je klachten af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt!

Andere antwoorden (7)

Op www.gewrichtspijn.nl vind je zeker wat je zoekt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral omdat je schrijft "veel last" en het niet op één plaats zit, maar op enkels, knie en heupen, vind ik dat je niet zelf moet gaan experimenteren met kruiden, voeding, en homeopathie. Als dit van grote invloed is op je dagelijks functioneren zul je toch eens naar de huisarts moeten gaan. Het verminderen van je klachten kan veel effectiever, als er een juiste diagnose wordt gesteld.

Vertel je huisarts gewoon, dat je liever niet teveel medicijnen wilt gebruiken; hij zal dat zeker respecteren.
Hij zal graag met je meedenken, hoe je je gewrichtsproblemen aan kunt pakken zonder overmatig medicijngebruik. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed bedoeld.maar ik heb dat al gedaan en het heeft alles met de overgang te maken blijkbaar..moet dus nog een paar jaartjes doorbijten..
:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat had je er dan beter even bij kunnen vermelden.
Dan was mijn antwoord anders geweest.
Maar geeft niet hoor! ;-)
Ik ben alleen maar blij voor je dat je weet dat het tzt over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@congo, geen reuma? maar overgangsklachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fibromyalgie is niet in het bloed aan te tonen wel d.m.v. tenderpoints.Laat dat eens onderzoeken.Indien mogelijk dan sporten is wel pijnlijk maar het helpt zeker wel.Rust roest namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sport veel maar heb het idee dat het daardoor juist verergerd... maar ik ga dit nog eens navragen bij de huisarts... tenks!
er is zoveel keus, maar die keus moet jezelf maken.

ik heb artrose, en ga zo nu en dan naar iemand met een prognos computer programma, zij kan me adviseren welke produkten ik op dat moment het beste kan nemen.

maar op een bepaald moment ging ik ook een beetje scheef lopen, zij adviseerde om naar een chiropractor te gaan.
dat heeft me geweldig geholpen , later kreeg ik behoorlijk last van m'n knie,op zich kon hij daar niets mee, maar ik krijg na elke behandeling elektroden(of het echt zo heet weet ik niet) op m'n rug, dus omdat ik last had van m'n knie heb ik ze enkele keren op m'n knie gehad en ik ben nu pijn vrij.

je kunt ook naar een klassiek homeopaat gaan, meestal is dat een huisarts die daarna homeophatie is gaan studeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
dan ga je toch naar een homeopatische arts
of een natuurarts.
De meeste hom. artsen die zijn aangesloten bij de Artsenvereniging voor homeopathie VHAN worden vergoed door de verzekering *(mits voldoende verzekerd)

Die weet wat hij doet, als de kwaal groter is kun je beter een deskundige de oorzaak laten behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebruik van statines (tegen cholesterol) kan ook gewrichtspijn opleveren.

Aanhechtingen van gewrichten kunnen ook over-
belast raken, en door deze te ontzien belast men de andere kant van het lichaam.

Gebruik van alternatieve geneeswijzes zijn ook mogelijk
icm homeopathische middelen, maar ga eerst langs uw huisarts.

Toegevoegd na 20 uur:
Het kan zelfs nodig zijn om hormonen aan te vullen die u kwijt raakt ivm overgangsklachten.
Wellicht is een lichte anticonceptiepil de oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm houden, regelmatig bewegen, zoals zwemmen en Osteopathie geven veel verlichting.

We leven in een vochtig land en dat is niet bevorderlijk voor dit soort klachten. Helaas kun je niets tegen het klimaat doen, behalve jezelf goed aankleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek het in beter verende schoenen, die vangen de eerste klap op die jouw gewrichten niet kunnen opvangen.
Overigens als je toch de verstandige stap neemt naar de echte geneeskunde. De Maartenskliniek schijnt een goede naam op gewrichtengebied te hebben.