even met de föhn tussen je gips blazen,wel op de koude stand.dan is het ze weer droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe nat. en wat voor gips het is. Het is heel slecht voor je huid. Het gaat enorm broeien en dan gaat je huid heel snel stuk en dat wil je echt niet.

Verder kan het gips vervormen waardoor het zijn functie verliest of zelfs de stand van het gegipste lichaamsdeel verslechterd.
Kalkgips kan minder hebben dan kunststof gips.

Als het meer is dan een paar druppels zou ik ff contact opnemen met het ziekenhuis. dan moet het gips misschien vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het heel nat is geworden moet je terug voor nieuw gips. vraag dan meteen om gips wat wel nat mag worden. (zwemgips)je mag er gewoon mee douchen enzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi.

maak je geen zorgen het is niet heel erg.
ik had gips om mijn voet tot knie, perongeluk was er wat water ingelopen ondanks de zak die erom heen zat.
probeer het te fohnen en niet te belasten zodat het niet misvormd.
succes.

ps is het morgen nog nat en heb je er last van bel dan even met de gipskamer in jou ziekenhuis.