welke zorgverzekering dekt 100% orthodontie kosten?

ik ben 19 jaar en heb niet voldoende geld om nog wat aan mijn gebit te doen, vandaar dat ik een zorgverzekering zoek die een beugel/orthodontie 100% vergoed! weet iemand welke dit doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Bestaand gebreken kun je meestal niet door de nieuwe verzekering laten repareren. Je mag je ergens verzekeren, maar ze willen een bewijs van je tandarts dat je een goed gebit hebt. Om dat te krijgen zul je eerst de nodige reparaties moeten laten uitvoeren. Een beugel vergoeden de meesten pas nadat je een jaar klant bent en dan vrijwel nooit meer dan 600 euro. Een beugel kost 2500-3000.

Antwoorden (3)

Ik heb even via independer.nl gekeken;
OHRA ZelfVerzekerd Zorgverzekering + ZelfVerzekerd Compleet
Vergoedt wat betreft orthodontie:
100%, max. EUR 2.000,- (eenmalig)
Stel dat dit zo blijft (eind 2010 nog eens kijken of het niet veranderd is) kan zou je eind 2010 aan kunnen geven dat je overstapt, dan ben je het jaar 2011 verzekerd bij OHRA, dan zou je voor max. 2000 euro naar orthodontist gaan, en dan eind 2011 weer overstappen naar je favoriete zorgverzekering. Want deze zorgverzekering kost op dit moment wel zo'n €120/maand. En met 19 jaar zijn er echt goedkopere zorgverzekeringen te vinden. (Maar voor een jaar kan dat wel omdat je dan 2000 euro vergoed krijgt voor beugel etc).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens bij Zilveren Kruis Achmea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je dat voor je 18e niet hebt gedaan, want dan was het volledig vergoedt.

ONVZ is een van de weinige verzekeraars die 100% van de gemaakte kosten dekt, tot een maximum van 1.500 euro, ook voor orthodontie.

Alleen deze dekking kan afgesloten worden mits je ook het duurste aanvullend pakket hebt afgesloten.

Bij elkaar kom je zo op ruim 160 euro per maand. Je moet je afvragen of je dat wel waard vindt, want een bezoek aan de orthodontist kost 60 euro per maand. De eerste 1000 tot 1500 euro voor de beugel buiten beschouwing gelaten.

Toegevoegd na 48 seconden:
tot een maximum van 1.500 euro per jaar!!