Kan je vaker opdrukken als je lichter bent?

Ik ben 13, 55 kilo en het lukt me maar 5 keer! Zou ik het beter kunnen als ik 45/50 kilo weeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
rebecca
13 jaar geleden
ze is 13, en weegt 55 kilo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 30 en weeg 55 kilo en heb het nog nooit zelfs maar 1 keer gekund! Leeftijd en gewicht heben hier volgens mij dus niks mee te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me wel eens af of je beter kunt oplichten als je druk bent...

Het beste antwoord

Ik ben 35, 60 kilo en doe er 30...
Kortom, ik ben zwaarder en ouder en druk me vaker op. Echter toen ik een paar maanden geleden begon kwam ik niet verder dan 2... Mijn punt is dus..... het heeft meer te maken met spierkracht en training dan met gewicht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee en Ja. Het heeft niks met je leeftijd en (in zekere mate) je gewicht te maken. Ik denk dat het meer een combinatie van lengte/gewicht/training heeft te maken. Maar dan wel met nadruk op de training. Als je goed en fanatiek blijft oefenen, kun je altijd je limieten verleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is logisch dat je je vaker op kan drukken als je lichter bent. Indien je ervan uitgaat dat je spierkracht hetzelfde is.

Je zou dit eens kunnen testen hoeveel verschil je merkt als je 5 of 10 kilo zwaarder bent, door een rugtas te vullen met wat boeken.

je bent 55 kilo en vraagt of je het beter zou kunnen als je 45 of 50 kilo bent.

dat is een verchil van 5 tot 10 kilo!

Hiermee zou je dus in jouw geval kunnen testen hoeveel verschil je merkt, alleen test je het de andere kant op. (ipv 5 tot 10 kilo eraf, 5 tot 10 kilo erbij)

Als je merkt dat je aanzienlijk minder vaak kan opdrukken met 10 kilo, dan weet je ook de uitkomst als je 10 kilo lichter bent :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar die 10 kilo verschil aan gewicht uit bestaat. Is dat vetweefsel dan kun je je beter opdrukken als je lichter bent maar bestaat het uit spierweefsel absoluut niet.