omdat op de leeftijd van +- 12/13 jaar bij de vrouw de hypofyse, dat is een hormoonproducent in je hersenen hormonen gaan maken.
dit gebeurd pas 12/13 (soms langer ik weet het aub geen reacties) jaar na je geboorte om er voor te zorgen dat alles wat ''belangrijker'' is voor die tijd in je lichaam/geest te laten ''volgroeien''

kortom: je bent gewoon te druk met het groeien van andere dingen voor je puberteit.

voor jongens geldt dit natuurlijk ook maar ik geef het voorbeeld bij de vrouw aangezien zij de grootste veranderingen meemaakt in de puberteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan is het lichaam volgroeid om te kunnen paren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de hormonen dan pas echt flink gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ben je klaar om de hormonen te maken en verwerken het is net als een boom die geeft ook niet van het eerste jaar nootjes of wat dan ook
je moet groeien tot je het aankan