Ik heb last van haaruitval hoe komt dat?

iedere keer als ik na het douchen mijn haar kam dan zie je heel veel haar in mijn kam...hoe komt dat???
gebeurd de laatste tijd vaak..

Toegevoegd na 4 minuten:
nou ik heb 3 weken geleden mijn haar geknipt dus het is niet echt lang..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 't al 'n jaar of 3. Maar bij mij is de oorzaak de ziekte van Lyme. Geen idee wat bij jou de oorzaak zou kunnen zijn.

Antwoorden (13)

als je lang haar hebt dan lijkt het altijd veel, maar is het echt meer dan normaal dan kan het met je eetpatroon te maken hebben of stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kapper zegt dat dit normaal is na de zomer.
De echte oorzaak weet je dan nog niet, maar het is waarschijnlijk wel normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen verliest haren maar er komen er ook weer voor terug
je verliest er per dag tussen de 40 en de 120
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens verliest per dag circa 100 haren. Als je lang haar hebt, kan dat meer lijken.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je kunt trouwens beter niet je haren kammen naar het douchen. Eerst wachten tot je haar droog is.
Als je je haar gaat kammen als het nat is, breekt het heel snel.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten tot het droog is? :O Dan krijg ik het nooit uitgekamd
stress kan een oorzaak zijn .
tekorten aan vitaminen b.
en er zijn ongetwijfeld nog meer mogelijke oorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen verliest elke dag haren dat is normaal.
Ook vlak na een zwangerschap verliest men meer, maar dat komt omdat tijdens de zwanger schap door hoormonen minder uitvalt en dan regeld het lichaam het er daarna gewoon.
In de zomer verlies je meer haar ook dieren komen dan in de rui.
ook kun je tijdens dieet extra haaruitval hebben door gebrek aan voeding.
Stress is ook een boosdoender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat je je haar stijlt (met een stijltang) dan vallen je haren ook sneller en gemakkelijker uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft dat met het weer te maken, na de zomer als het weer wat minder word en in de winter valt er meer haar uit dan in de zomer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat je gewoon kaal wordt. vervelend maar helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee hoe oud je bent maar het kan ook te maken hebben met menopauzeverschijnselen.
in de literatuur worden volgende remedies gegeven tegen haaruitval :
- minodixil : een bloeddrukregulerend middel dat bij uiterlijk gebruik haargroei bevordert
- brandnetel : zowel uitwendig (tinctuur) als inwendig (thee, soep, tinctuur...)
- een mengsel van ui met eigeel in blender en dat éénmaal per week op je haar doen en twee uur laten zitten
- en alle goede tips die je al kreeg, zoals vitamine B e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verklaring die ik nog niet heb zien langskomen: het kan ook komen doordát je na het douchen direct je haar kamt. Nat haar breekt veel gemakkelijker dan droog haar, je moet dus ook extra voorzichtig zijn met kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat het niet terug te herleiden is naar 1 specifieke oorzaak.
Maar het geeft aan dat je lichaam niet in balans is en dus problemen heeft. Ook je geest is niet in balans.
Onbalans kan tot uiting komen in stress, spierspanningen, niet goed werkende organen, enz, enz.

Het is onze gewoon om te gaan zoeken waarom we ziek zijn. Maar ga eens zoeken waarom we niet gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.huidinfo.nl/haaruitval.html