Waarom hebben we het hier alleen maar over bacillen en besmetting? Natuurlijk is zoenen supergezond! Dat vriendschapskusje is goed voor de stemming en een goeie tongzoen maakt je duizelig van genot. Al die psychisch gezonde stofjes die dan onder je dakpan worden aangemaakt... dat wil je gewoon niet weten. O ja, juist wel. Gezo(e)nd dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja op zich is dat gezond, door de speeksel overdracht wissel je bacterien uit, die voor meer weerstand zorgen bij beide personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Last but not least: zoenen is gezond! Uit onderzoek kwam naar voren dat zoenen helpt tegen hooikoorts én het effect heeft van een verjongingskuur. Je lichaamscellen krijgen door zoenen meer zuurstof en je verbrandt extra calorieën.
sterredag
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
zo staat het in de bron :)
Zolang beide zoenpartners geen overdraagbare aandoeningen hebben, is zoenen best wel gezond.
En lekker, met je tong door je geliefdes mond roeren.
Als ik er alleen weer aan denk.............
jc54
13 jaar geleden
Laatst ben ik vreselijk verkouden geworden door het zoenen van de verkeerde persoon (namelijk mijn vriend, wiens verkoudheid juist op uitbarsten stond). Ik heb er erg veel last van gehad, in de vorm van gesnotter op openbare plaatsen, enz. Voor mij voelt het op dit moment even helemaaaaaal niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het bouwt wel weerstand op.:-)