Wat gebeurt er als de de bloemen kunt ruiken en kunt genieten van de zon die veel kracht en energie geeft?

Nadat ik een aantal jaren niet zo lekker in me vel zat kon ik nergens van genieten. Van een pailing ben ik langzaam naar een daling gegaan. Ik merkte toen ik een ging joggen in de weiland in de avond. Maar ik merkte dat ik echt energie kreeg van alle rust om me heen ik kon grass ruiken, ik kon van de zonsondergang genieten die mooie lucht die langzaam donker wordt. Ik kon genieten van die koeien die gras aan het kouwen waren. Dit gaf mij kracht en energie. Ook afleiding en rust.
Die tijd die je voor jezelf besteed blijven het belangrijkst en als je die aan jezelf besteedt kan je dat ook aan anderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Een mooi verhaal, maar wat is nu de vraag? Je toelichting lijkt een antwoord op je vraag, dus weet ik niet meer wat je wil weten.

Antwoorden (2)

Wat je bedoelt is de situatie die de engelsen 'flow' noemen.
Flow is de situatie waarin even alle begrip van tijd, problemen, huiselijke beslommeringen en alledaagse frustaties kwijt bent. Je zit dan in de 'flow'.
Wanneer je aan het joggen bent, en je geniet van de natuur om je heen, dan valt al het andere even weg.
Eigenlijk is flow te vergelijken met een geluksmoment, alleen realiseer je je dat pas achteraf.
Wat je zelf al aangeeft: Zo'n situatie geeft hernieuwde kracht en energie, omdat je je geest hebt kunnen opladen en rust hebt geschonken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, Ik wist niet dat het spontane genieten-gevoel ook een naam had.
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, 't is flow, gecombineerd met het bekende "runner's high".
Wat een bijzonder en geweldige omslag in je bewustzijn.
wat jij hebt meegemaakt, zijn veel mensen naar op zoek!
Het bewust worden van je eigen ik en het toelaten van de energie van de natuur.
Je hebt een deur open mogen zetten , die erg lang dicht heeft gezeten.
........dit gaf je de kracht en energie.................
Hoe dit goed vast, het is zeer waardevol!
Ik ben erg onder de indruk van je verhaal!

Toegevoegd na 24 minuten:
hoe= hou