Softdrugs in het buitenland, legaal of niet?

Hallo allemaal, mijn vorige vraag is verwijderd op de een of andere manier, dus nu de vraag nog een keer. Ik zoek informatie over hoe het er in het buitenland aan toe gaat over softdrugs.

In welke landen mag het nou wel en waar niet?

En hoe zit daar het softdrugs beleid in elkaar?

En wat zijn hun straffen?

Ik kan het nergens vinden op internet. Ik hou mijn documentatiemap daar namelijk over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er is zeer veel te vinden (zie onderaan antwoord)

In de meeste landen zijn alle drugs illegaal, echter kennen ze in de meeste landen wel een gebruikershoeveelheid, als ze je betrappen, dan nemen ze je drugs af en is er verder weinig aan de hand. Soms wordt er geen verschil gemaakt tussen soft en harddrugs.
Dit is echter per lands verschillend, dus je zal het per land moeten gaan uitzoeken. In Noorwegen zijn ze bijvoorbeeld zeer streng.

zoek op "softdrugs duitsland" en je krijgt:
http://www.lwl.org/LWL/Jugend/KoopSucht/nl/Repression/Repressionen_in_den_Niederlanden/
op "softdrugs zweden"
http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.drugsbeleid.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is volgens mij geen enkel land, waar softdrugs legaal zijn. Kan zijn dat sommige landen softdrugs gedogen, zoals Nederland dat in zekere mate doet, maar helemaal legaal is het niet.

Meeste landen hebben geen speciaal softdrugs beleid. Bezit en gebruik is illegaal en wordt strafrechtelijk vervolgd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
in italie mag je niet in het bezit zijn van softdrugs, niet eens in t bezit zijn van een dooie tak er staan hoge boetes op